Aktualności

Telefon od fałszywego pracownika banku. Małżeństwo straciło blisko 60 tys. złotych

Data publikacji 12.07.2024

Oszustwo na pracownika banku stało się dość popularną metodą działania przestępców. Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy „konsultant” poleca, by jego rozmówca zabezpieczył swoje pieniądze. W taki sposób małżeństwo z powiatu płockiego straciło blisko 60 tys. złotych.

 

Niestety pomimo wielokrotnych apeli i akcji profilaktycznych policji, w dalszym ciągu zdarzają się przypadki, kiedy padamy ofiarą oszustów. Wczoraj (11.07) małżeństwo z powiatu płockiego straciło blisko 60 tys. złotych. Tym razem oszust podał się za pracownika banku. Mężczyzna w rozmowie telefonicznej zapytał swoich rozmówców, czy robili aktualnie jakąś transakcję. Kiedy zaprzeczyli, poinformował, że ktoś włamuje się na ich koto. Aby nie stracić oszczędności muszą je przelać na nowy rachunek bankowy. Zmartwieni małżonkowie postępowali zgodnie z instrukcjami rzekomego konsultanta. Podali kody blik oraz wykonali przelew na łączną sumę blisko 60 tys. złotych. Mężczyzna poinstruował również, aby pojechali do banku wziąć najwyższy możliwy kredyt, nie rozłączając rozmowy telefonicznej. Na miejscu okazało się, że nie mają przy sobie wymaganych dokumentów. Dopiero wtedy zorientowali się, ze padli ofiarą oszustwa.

Apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskali jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Można też osobiście udać się do oddziału, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Przestrzeganie kilku zasad sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności.

Policjanci przypominają i ostrzegają:

  • pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS;
  • nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta,
  • tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić, dzwoniąc na infolinię.

O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.

 

podkom. Monika Jakubowska

Powrót na górę strony