Przedstawiciele ZUS i Miejski Rzecznik Konsumentów rozmawiali z płockimi seniorami
Jakie prawa mają konsumenci? W jaki sposób reklamować zakupione towary? Na te oraz inne pytania odpowiedziała wczoraj Pani Rzecznik Konsumentów podczas spotkania z seniorami, w ramach projektu „ Aktywny i świadomy senior w świecie finansów”. Zajęcia rozpoczęła jednak prezentacja przedstawiciela ZUS, z której uczestnicy mogli dowiedzieć się o internetowych ułatwieniach dla klientów.
Wczoraj, w Książnicy Płockiej im. W. Broniewskiego Filia nr 8 odbyło się kolejne już spotkanie z seniorami, w ramach II edycji projektu pn. „Aktywny i świadomy senior w świecie finansów”. Rozpoczęła je prezentacja, a później pogadanka z pracownikiem ZUS. Zainteresowane osoby starsze skorzystały z okazji, zadając pytania, na które otrzymały jasne, rzeczowe i profesjonalne odpowiedzi.
Równie interesująca była druga część spotkania, związana min. z oszustwami sprzedażowymi. Jak uniknąć niekorzystnego zakupu? Jak reklamować towary i na co zwracać uwagę zawierając umowy kupna i sprzedaży? Te i podobne pytania zadawali seniorzy wczoraj Miejskiemu Rzecznikowi Konsumentów. Pani rzecznik ciekawie i w sposób jasny i zrozumiały przekazała najważniejsze informacje oraz wyjaśniła wszystkie wątpliwości seniorów. Rozdała uczestnikom niezbędne wzory pism oraz ulotki z informacjami, przydatnymi dla konsumentów towarów i usług.
Podczas spotkania policjantka z Wydziału Prewencji płockiej komendy przypomniała obecnym seniorom kluczowe zasady bezpieczeństwa oraz przekazała specjalnie przygotowane broszury profilaktyczne.
Organizatorzy zapraszają na kolejne spotkanie, które odbędzie się w dniu 29.09.2021 r., o godz. 15.00, w Fili nr 7 Książnicy Płockiej im. W. Broniewskiego. Tematem przygotowanych zajęć będzie samoobrona dla seniora.
Zapisy do udziału w spotkaniu pod nr tel. 24 262 86 17. Udział można zgłosić również osobiście w Książnicy Płockiej im. W. Broniewskiego, ul. Kościuszki 6, w Płocku.
Autor: asp. Krystyna Kowalska