Aktualności

Próbowała sprzedać przez Internet antyki. Podała oszustom kod do płatności mobilnych i straciła oszczędności

Data publikacji 17.10.2024

Niezależnie od tego czy sprzedajesz czy kupujesz przez Internet zawsze zachowaj czujność. O tym jak podstępnie działają cyberoszuści przekonała się 28-letnia mieszkanka pow. płońskiego. Kobieta chciała sprzedać antyki, a została tak zmanipulowana przez rozmówcę, że wykonywała jego polecenia i straciła 2400 zł.

28-letnia mieszkanka pow. płońskiego za pośrednictwem jednej z popularnych platform sprzedażowych wystawiła na sprzedaż antyki. Szybko skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem tych przedmiotów. Przekonała 28-latkę, że zamówi kuriera, który odbierze przesyłkę i podała dane do wysyłki. Sprzedająca miała tylko wejść w przesłany przez kupującą w wiadomości mailowej link i potwierdzić sprzedaż.
Link przekierował 28-latkę na stronę łudząco podobną do strony firmy kurierskiej, a tam zgodnie z ustaleniami kliknęła ikonę „potwierdzam”. Chwilę później zadzwoniła do niej kobieta podająca się za pracownika tej firmy. By odebrać pieniądze za sprzedane antyki, 28-latka musiała zalogować się na swoje konto bankowe za pomocą aplikacji mobilnej, a następnie wygenerować i podać kod BLIK. Pokrzywdzona nic nie podejrzewając, podała swojej rozmówczyni kod do płatności mobilnych, a po chwili zauważyła, że zamiast zyskać, traci ze swojego konta pieniądze w sumie 2400zł.

Apelujemy o rozwagę!

- NIE KLIKAJCIE w otrzymywane od nieznanych osób linki.

- do odbioru pieniędzy podawajcie numer konta lub telefonu jeżeli korzystacie z takiej usługi;

- kody BLIK to kody szybkich PŁATNOŚCI  -> nie służą do odbioru pieniędzy;

- sami wysyłajcie paczki/ustalajcie kuriera/NIE WIERZCIE w umawianie kuriera przez kupującego;

- NIE podawajcie numerów swoich kart do odbioru pieniędzy!

- nie śpieszcie się, myślcie co robicie!

kom. Kinga Drężek-Zmysłowska

Powrót na górę strony