Zamiast klucza udarowego dostał kilogram mąki. 33-latek podczas internetowych zakupów stracił kilkaset złotych
Płońscy policjanci po raz kolejny przestrzegają przed oszustami internetowymi i apelują, by podczas zakupów dokonywanych przez Internet kierować się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego. Ofiarą oszustów padł 33-latek, który zamówił przez serwis ogłoszeniowy klucz udarowy. W przesyłce opłaconej przy odbiorze zamiast zamówionego towaru znalazł paczkę mąki.
Na popularnym internetowym serwisie ogłoszeniowym 33-letni mieszkaniec pow. płońskiego znalazł ofertę sprzedaży klucza udarowego wraz z ładowarką i akumulatorem. Zdecydowany na zakup napisał do sprzedającego i omówił warunki wysyłki oraz płatności. Strony ustaliły, że przesyłka za pobraniem zostanie wysłana na podany przez 33-latka adres i dostarczona przez kuriera. Gdy kupujący otrzymał informację o nadaniu paczki, śledził jej status w aplikacji firmy kurierskiej. Poprzez aplikację opłacił przesyłkę i przekierował do paczkomatu. Gdy odebrał i otworzył paczkę, w jej wnętrzu zamiast klucza udarowego znalazł kilogram mąki tortowej. Próbował skontaktować się ze sprzedającym, jednak bez rezultatu.
Podczas zakupów dokonywanych przez Internet zawsze należy kierować się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego. Zanim dojdzie do transakcji, warto dokładnie zweryfikować sprzedawcę, sprawdzić, od jakiego czasu prowadzi swoją działalność, ewentualnie czy jest ona zarejestrowana, a także czy odbiera połączenia telefoniczne bądź e-maile. Gdy kupujemy na aukcji internetowej, przeczytajmy komentarze o sprzedawcy. Brak komentarzy pozytywnych lub ich niewielka ilość powinna wzbudzić naszą czujność. Starajmy się unikać zakupów oraz sprzedaży przedmiotów poza aukcją, wówczas dochodzenie swoich praw jest utrudnione.
Przed zakupem sprawdźmy jakie formy zapłaty umożliwia sprzedawca oraz czy jest wskazany adres i numer telefonu, pod który w razie wątpliwości możemy zadzwonić.
Jeśli to możliwe, wybierajmy formę płatności przy odbiorze. Otrzymaną paczkę należy wówczas otworzyć przy dostawcy i w przypadku niezgodności z towarem zamawianym spisać protokół i zwrócić kurierowi.
kom. Kinga Drężek-Zmysłowska/policja.pl