Oszustwo internetowe – zamiast klucza udarowego otrzymał zabawkę
Mieszkaniec powiatu płońskiego stracił 400 zł, zamawiając w Internecie klucz udarowy w promocyjnej cenie. Zamiast narzędzia otrzymał w paczce zabawkę, a kontakt ze sprzedawcą nagle się urwał. Okazało się, że sklep to oszustwo, a podobnych poszkodowanych jest wielu.
54-letni mieszkaniec powiatu płońskiego padł ofiarą oszustwa internetowego. Mężczyzna natrafił w sieci na atrakcyjną ofertę klucza udarowego w promocyjnej cenie 400 zł. Skuszony okazją, złożył zamówienie.
Po kilku dniach otrzymał przesyłkę i ją opłacił, jednak zamiast zamówionego narzędzia znalazł w niej… wiertarkę-zabawkę. Zaskoczony natychmiast zadzwonił na numer telefonu podany na etykiecie paczki. Odebrała kobieta, która poleciła mu złożyć reklamację drogą elektroniczną. Mężczyzna postąpił zgodnie z instrukcją, jednak wkrótce odkrył, że podane przez kobietę adresy e-mail nie istnieją.
Kiedy próbował ponownie skontaktować się telefonicznie, numer był już nieaktywny, a strona internetowa sklepu została usunięta. Szukając informacji w Internecie, dowiedział się, że oszukanych przez ten sam sklep jest znacznie więcej. W związku z tym postanowił zgłosić sprawę Policji.
Jak uniknąć oszustwa przy zakupach online?
Zakupy przez Internet to wygoda i oszczędność czasu, ale niosą ze sobą ryzyko oszustwa. Aby uniknąć podobnych sytuacji:
- Sprawdzaj dokładnie opinie o sklepie lub sprzedawcy przed dokonaniem zakupu.
- Uważaj na podejrzanie niskie ceny – mogą świadczyć o próbie wyłudzenia. Zawsze porównuj ceny produktów w różnych sklepach.
- Korzystaj z renomowanych sklepów i platform sprzedażowych, które mają pozytywne opinie i historię działalności.
Pamiętajmy! Bezpieczeństwo w sieci to nasza wspólna odpowiedzialność. Kluczowe znaczenie mają edukacja i czujność – to one pomagają skutecznie zapobiegać cyberprzestępczości. Świadome działanie pozwala chronić nasze dane, finanse i prywatność przed zagrożeniami w sieci.
kom. Kinga Drężek-Zmysłowska