Aktualności

Fałszywa gra doprowadziła do utraty pieniędzy. 56-latka padła ofiarą oszustwa internetowego

Data publikacji 21.07.2025

56-letnia mieszkanka powiatu płońskiego straciła prawie 5 tys. zł., po tym, jak uwierzyła, że rozmawia ze swoją znajomą przez komunikator internetowy. Oszust, tak zmanipulował kobietę, że ta przekonana o wygranej w loterii, przekazała mu kody BLIK, dzięki którym wypłacił pieniądze z jej konta. To kolejny przypadek wykorzystania przez przestępców braku czujności ofiar w sieci.

Do Komendy Powiatowej Policji w Płońsku zgłosiła się 56-letnia mieszkanka powiatu płońskiego, która padła ofiarą oszustwa internetowego. Poinformowała funkcjonariuszy, że za pomocą popularnego komunikatora skontaktowała się z nią osoba podszywająca się pod jej koleżankę. Rozmówczyni poprosiła o numer telefonu, twierdząc, że bierze udział w grze, w której można wygrać kupon upominkowy. Gdy 56-latka przekazała swój numer, otrzymała wiadomość, że został on „wylosowany” i wygrała 2000 złotych. Aby otrzymać rzekomą nagrodę, musiała jedynie wygenerować i przesłać kilka kodów BLIK. 56-latka, przekonana, że faktycznie uczestniczy w jakiejś akcji promocyjnej, wygenerowała w aplikacji swojego banku sześć kodów do płatności mobilnych. Potwierdzała wszystkie transakcje, nawet ich nie sprawdzając.

Gdy oszustka poprosiła jeszcze o identyfikator klienta bankowego, kobieta, nie mogąc go znaleźć, zadzwoniła do córki. To właśnie wtedy dowiedziała się, że padła ofiarą przestępstwa. Po zalogowaniu się do swojego konta bankowego zauważyła, że z jej rachunku wypłacono łącznie 4800 zł. Jak wynika z ustaleń, transakcje zostały zrealizowane w Poznaniu.

Policja apeluje o ostrożność w kontaktach internetowych, nawet jeśli wiadomość pochodzi od osoby, którą znamy. Oszuści coraz częściej przejmują konta w mediach społecznościowych i komunikatorach, wykorzystując je do wyłudzania pieniędzy.

Pamiętaj:

  • Nie podawaj nikomu kodów BLIK ani danych logowania do bankowości elektronicznej.
  • Weryfikuj tożsamość rozmówcy – zadzwoń do tej osoby, zanim przekażesz jakiekolwiek informacje, czy pieniądze.
  • W razie podejrzenia oszustwa, natychmiast skontaktuj się z policją i swoim bankiem.


kom. Kinga Drężek-Zmysłowska

Powrót na górę strony