Aktualności

Pellet nie dojechał, pieniądze przepadły. Uwaga na fałszywe sklepy!

Data publikacji 06.08.2025

Na początku lipca 59-letnia mieszkanka powiatu płońskiego wraz z mężem zamówiła cztery tony pelletu opałowego w jednym ze sklepów internetowych. Choć zapłaciła przelewem 4600 zł - towar nie dotarł, a kontakt ze sprzedawcą całkowicie się urwał. Policja ostrzega przed podobnymi zakupami online.

Mieszkanka powiatu płońskiego natrafiła w internecie na sklep, oferujący pellet opałowy. Poszukiwany przez nią i jej męża rodzaj opału znajdował się w ofercie sklepu, dlatego zdecydowali się na zakup czterech ton. Zamówienie zostało złożone przez stronę internetową, a płatności dokonano przelewem na wskazany rachunek bankowy. 


Kwota transakcji wyniosła 4600 zł, a dostawa miała zostać zrealizowana w ciągu 72 godzin za pośrednictwem firmy kurierskiej – której nazwa jednak nie została nigdzie wskazana. Kiedy upłynął termin dostawy, kobieta podjęła próbę skontaktowania się ze sklepem telefonicznie oraz mailowo. Numery telefonów podane na stronie sklepu nie odpowiadały, a maile pozostawały bez odpowiedzi. 


Policjanci apelują o ostrożność podczas zakupów internetowych.


Zanim zdecydujesz się na przelew do nieznanego sprzedawcy, upewnij się, że sklep istnieje i działa legalnie. Sprawdź dane kontaktowe, opinie w sieci, czy możliwość płatności przy odbiorze.


Brak numeru telefonu, adresu, nazwy firmy kurierskiej, czy konieczność wpłaty na prywatne konto powinny wzbudzić czujność.


Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości – wstrzymaj się z płatnością i skonsultuj sprawę z rodziną, przyjaciółmi lub zgłoś ją na Policji.

sierż. Eliza Koźlicka

Powrót na górę strony