Aktualności

Nowy sposób działania oszustów w Internecie. Młoda mieszkanka gm. Płońsk straciła ponad 4 tys. zł.

Data publikacji 06.10.2023

Oszuści działający w internecie, m. in. na portalach sprzedażowych, wciąż modyfikują sposoby swojego działania. Każdy słyszał już o fałszywych linkach przekierowujących na strony do logowania do bankowości elektronicznej, po odbiór płatności za towar. Tym razem do 18-letniej mieszkanki gm. Płońsk sprzedającej odzież w Internecie zadzwonił oszust podający się za pracownika banku i namówił do podania kodów do płatności mobilnych. Młoda kobieta straciła ponad 4 tys. zł.

Młoda mieszkanka gm. Płońsk założyła sobie konto na popularnej platformie handlowej. Wystawiła za jej pomocą do sprzedaży kilka sztuk ubrań. Po chwili skontaktował się z nią potencjalny kupiec, prosząc o podanie numeru telefonu, który miał być potrzebny do sprawnego przebiegu procesu kupna - sprzedaży. 18-latka bez zastanowienia, niczego nie podejrzewając, odpowiedziała na wiadomość. Kilkanaście minut później zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku. Twierdził, że bank sprawdza kompatybilność kont bankowych z kontami klientów innych banków, w tym możliwość wykonywania przelewów pomiędzy nimi. Do weryfikacji właściwości konta potrzebne były kody do płatności mobilnych. 18-latka dwukrotnie wygenerowała kody i podała je swojemu rozmówcy. Po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej zorientowała się, że z jej konta zniknęło w sumie 4300zł. Oszukana dziewczyna zablokowała konto bankowe i zawiadomiła policję.

Po raz kolejny policjanci ostrzegają przed oszustami działającymi w sieci, na portalach ogłoszeniowych i platformach handlowych. Jeśli nie chcesz paść ich ofiarą, dokładnie zapoznaj się z zasadami działania danego serwisu, sprawdź, jak powinna wyglądać transakcja kupna-sprzedaży. Zanim wystawisz cos do sprzedaży, uważnie przeczytaj regulamin. Zajmie ci to co prawda co najmniej kilka minut, ale dzięki temu możesz uniknąć przykrych niespodzianek.
Wiadomości, które dostaniesz po kilku minutach od wystawienia na sprzedaż przedmiotu, z prośbą o podanie numeru telefonu i adresu e-mail, to oszustwo. Nigdy nie korzystaj z nieznanych linków, przekierowujących do bankowości internetowej. Nie podawaj nikomu kodów do szybkich płatności elektronicznych. Żaden prawdziwy pracownik banku nie będzie ich od Ciebie wymagał.

kom. Kinga Drężek-Zmysłowska

Powrót na górę strony