Aktualności

By nie stracić pieniędzy, weryfikuj każdą prośbę o pomoc finansową, szczególnie za mpomocą kodów do płatnosci mobilnych! To mogą być oszuści!

Data publikacji 14.01.2024

Cyberoszuści włamują się na konta w mediach społecznościowych i wysyłają do znajomych wiadomość w komunikatorze z prośbą o pomoc finansową np. opłacenie paczki. Działając w ten sposób przejęli konto 23-letniej mieszkanki pow. płońskiego i od trojga jej znajomych wyłudzili łącznie 1300zł. Pamiętaj! Zanim przekażesz komukolwiek kod do płatności mobilnych, upewnij się, że za prośbą o pomoc finansową faktycznie znajduje się znajomy, a nie oszust.

Do płońskich policjantów zgłosiła się kolejna osoba, tym razem 23-latka, której konto w mediach społecznościowych przejęli oszuści. Za pomocą komunikatora rozesłali wiadomość do jej znajomych z prośbą o pomoc w opłaceniu przesyłki. Z treści wiadomości wynikało też, że kobieta ma problem w wygenerowaniem kodów do płatności mobilnych w swojej aplikacji bankowej.  Trzy osoby zgodziły się pomóc, wygenerowały i podały kody w komunikatorze, a następnie zatwierdziły operacje na swoich kontach bankowych. Łącznie straciły 1300zł. Gdy do kobiety zaczęli dzwonić inni znajomi i pytać czy wysłała im prośbę o pożyczenie pieniędzy, zorientowała się, że ktoś włamał się na jej konto na portalu społecznościowym, zmienił hasło dostępu oraz przypisany do niego e-mail i numer telefonu.


Po raz kolejny apelujemy! Zanim przekażesz komukolwiek kod do płatności mobilnych, upewnij się, że za prośbą o pomoc finansową faktycznie znajduje się znajomy, a nie oszust. Warto zadzwonić do znajomego, by zweryfikować przekazane nam w komunikatorze informacje.

kom. Kinga Drężek-Zmysłowska

 

Powrót na górę strony