Aktualności

Myślała, że pomaga koleżance. Podała oszustowi dwa kody do płatności mobilnych i straciła 1000 zł.

Data publikacji 15.02.2024

Ostrzegamy przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych. Płatności przy użyciu kodów są wygodne i łatwe, jednak pamiętajmy, by za każdym razem dokładnie sprawdzać każdą transakcję oraz to, komu udostępniamy kod. 28-latka myśląc, że pożycza pieniądze na opłaty swojej dobrej znajomej, straciła 1000 zł.

Do policjantów z Komendy Powiatowej Policji w Płońsku zgłosiła się 28-letnia mieszkanka Płocka. Kobieta za pomocą popularnego komunikatora otrzymała wiadomość z konta swojej dobrej koleżanki, z prośbą o pożyczenie pieniędzy na opłaty. Jak wynikało z wiadomości, znajoma miała zablokowany na dwa tygodnie dostęp do konta bankowego i czekała na dodatkową weryfikację, a pieniądze były jej pilnie potrzebne. 28-latka zgodziła się jej pomóc i wygenerowała dwa kody do płatności mobilnych na łączną kwotę transakcji 1000 zł. Kody podała osobie podszywającej się pod jej koleżankę, a następnie zatwierdziła przelewy. Jakiś czas później dowiedziała się, że konto jej znajomej zostało przejęte przez oszustów, którzy porozsyłali wiadomości z prośbą o pożyczenie pieniędzy.

Przestrzegamy – jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw, czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy, rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o przelew za pomocą kodów do płatności mobilnych lub o przekazanie kodu  - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności. Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.

kom. Kinga Drężek-Zmysłowska

Powrót na górę strony