Aktualności

Kolejne osoby wpadły w sidła oszustów. Myślały, że pomagają znajomym, a straciły pieniądze

Data publikacji 02.04.2024

Jeśli otrzymałeś od znajomego wiadomość z prośbą o opłacenie przesyłki przy użyciu kodów do płatności mobilnych, nie działaj pochopnie. Sprawdź najpierw, czy osoba, która do Ciebie napisała, rzeczywiście potrzebuje Twojej pomocy. Kolejne osoby padły ofiarą internetowych oszustów, przejmujących konta w mediach społecznościowych.

Do płońskich policjantów zgłosiły się dwie osoby, których konta w mediach społecznościowych zostały przejęte przez oszustów. Obydwa zgłoszenia były bardzo podobne. Przy użyciu popularnego komunikatora osoby podszywające się pod 24-letnią mieszkankę gm. Załuski i 21-letniego mieszkańca Warszawy wysłały do ich znajomych wiadomości z prośbą o pożyczenie pieniędzy – opłacenie zamówionych przesyłek przy użyciu kodów do płatności mobilnych. Prośbę tłumaczyły problemami technicznymi w swoich bankach. Dwoje znajomych kobiety i troje znajomych mężczyzny zgodziło się pomóc, a po wygenerowaniu i podaniu oszustom kodów, zatwierdziło transakcję. Znajomi 24-latki stracili łącznie 2500zł. Taką samą kwotę stracili razem znajomi 21-latka.

Przypominamy i apelujemy:

Jeśli otrzymasz wiadomość z prośbą o pożyczkę, nie działaj pochopnie. Sprawdź najpierw, czy osoba, która do Ciebie napisała lub której prośba dotyczy, rzeczywiście potrzebuje Twojej pomocy. Jeśli otrzymasz od znajomego prośbę o przelew za pomocą kodów do płatności mobilnych lub o przekazanie kodu  - zadzwoń do tej osoby i potwierdź jej prośbę. Pomoże Ci to uniknąć nieprzyjemności.

NIGDY nie przekazuj pieniędzy obcym osobom, nie przesyłaj ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawaj nikomu danych do logowania na swoje konta bankowe i nie przekazuj obcym osobom kodów do płatności mobilnych.

Zadbaj o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, a także haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.

kom. Kinga Drężek-Zmysłowska

 

Powrót na górę strony