KOLEJNE OSZUSTWO PRZY UŻYCIU POPULARNEGO KOMUNIKATORA I KODÓW DO PŁATNOŚCI MOBILNYCH
Policjanci apelują – zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! 72-letnia płońszczanka za namową osoby podającej się za jej znajomą wygenerowała i zatwierdziła 3 kody do płatności mobilnych. Straciła w ten sposób blisko 1900zł.
72-letnia mieszkanka Płońska za pomocą popularnego komunikatora otrzymała wiadomość z profilu swojej koleżanki z prośbą o podanie numeru telefonu. Osoba podszywająca się pod jej znajomą poinformowała, że wyśle jej SMS z darmowym konkursem, a gdy ta otrzyma wiadomość z kodem ma jej go podać. Po chwili 72-latka otrzymała SMS z 6 cyfrowym kodem, który od razu wysłała w wiadomości na komunikatorze. Szybko otrzymała informację zwrotną, że razem z koleżanką wygrały 4 tys. zł. By otrzymać pieniądze, konieczne było wygenerowanie i podanie kodów do płatności mobilnych, a później jeszcze przesłanie zdjęcia karty płatniczej. Seniorka wysłała i potwierdziła 3 kody, tracąc w ten sposób z konta prawie 1900 zł.
Pamiętajmy o tym, aby nigdy nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych.
Przy użyciu kodów do płatności mobilnych możemy dokonać płatności w Internecie oraz w sklepach stacjonarnych.Kody służą do zainicjowania transakcji, a po akceptacji w aplikacji mobilnej Banku, dochodzi do realizacji transakcji i pobrania pieniędzy z konta.
Kody do płatności mobilnych nie służą do zatwierdzania odbioru pieniędzy od kogoś.
kom. Kinga Drężek-Zmysłowska