Kolejna mieszkanka pow. płońskiego została oszukana metodą na „Blik-a”. Policjanci ostrzegają!
Płońscy policjanci apelują! Zanim przekażesz komukolwiek kod BLIK, upewnij się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się oszust. 39-latka myślała, że pomaga koleżance w opłaceniu przesyłki. Podała kod do płatności mobilnych osobie, która włamała się na konto znajomej i zatwierdziła transakcję. Straciła w ten sposób 750 zł.
Płońscy policjanci otrzymali kolejne zgłoszenie o dokonaniu oszustwa metodą „na BLIK". 39-letnia mieszkanka pow. płońskiego za pomocą popularnego komunikatora otrzymała wiadomość z konta swojej znajomej w serwisie społecznościowym. Podająca się za koleżankę pokrzywdzonej osoba poprosiła ją o opłacenie zakupu przy użyciu kodu do płatności mobilnych. Swoją prośbę tłumaczyła tym, iż chwilowo taka forma płatności nie działa na jej koncie bankowym. Po podaniu kodu 39-latka otrzymała informację, że bank wstrzymał tę płatność i potrzebny jest kolejny kod. Wtedy kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustów i zadzwoniła do znajomej. Ta oświadczyła, że straciła dostęp do swojego konta w mediach społecznościowych i to nie ona prosiła o opłacenie przesyłki. 39-latka straciła 750 zł.
Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa należy:
- potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory - najlepiej zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu, a nie oszustowi przekazujemy pieniądze,
- sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie).
kom. Kinga Drężek-Zmysłowska