Mieszkańcy powiatu sochaczewskiego padli ofiarą oszustów
Ostatnio dwaj mieszkańcy Sochaczewa zostali oszukani. Jeden z nich myślał, że pomaga finansowo kuzynowi, drugi chciał sprzedać zderzak za pośrednictwem portalu internetowego. Zapamiętaj! Zanim podasz komuś kod do płatności, zweryfikuj prośbę o pieniądze. Wykonanie telefonu zajmie kilkadziesiąt sekund…
Mieszkaniec powiatu sochaczewskiego dostał prośbę o opłacenie zamówienia internetowego. Wiadomość została wysłana z konta kuzyna, któremu w przeszłości pomagał finansowo, więc nie wzbudziło to żadnych podejrzeń. Mężczyzna podał dwa kody do płatności i chwilę później został zablokowany. Okazało się, że konto członka rodziny zostało przejęte przez oszustów.
Drugi mieszkaniec powiatu sochaczewskiego chciał sprzedać zderzak samochodowy. Wystawił go na portalu sprzedażowym i krótko po tym dostał wiadomość, że przedmiot został kupiony i jest opłacony. Zgłaszający został przeniesiony do strony internetowej, gdzie wybrał swój bank i zalogował się na konto. Na stronie pojawił się błąd i komunikat, że skontaktuje się z nim pracownik portalu. Chwilę później zadzwonił mężczyzna i poprowadził rozmowę w taki sposób, że mieszkaniec powiatu sochaczewskiego podał kody umożliwiające wypłatę środków w bankomacie, które następnie zatwierdził w aplikacji mobilnej. Został oszukany i stracił kilka tysięcy złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Niezależnie od tego, czy kupujecie, czy sprzedajecie – nie klikajcie w żadne linki. Jeśli ktoś decyduje się na zakup wystawionych przez was przedmiotów, może zapłacić robiąc przelew na konto. Nigdy nie podawajcie nikomu danych karty płatniczej, daty ważności, ani kodów zabezpieczających, ponieważ nie jest to potrzebne do wykonania przelewu. Chroń swój login i hasło do bankowości elektronicznej. Jeżeli ktoś proponuje wam zapłatę za sprzedawany przedmiot w formie przelewu na telefon, to jedyną osobą, która musi zatwierdzić transakcję, jest kupujący. Żeby otrzymać przelew nie musicie podawać nikomu kodów do szybkich płatności. Zachowajcie czujność i czytajcie opisy transakcji i kwoty, które zatwierdzacie w aplikacji mobilnej.
Zawsze weryfikujcie każdą prośbę o pomoc finansową. Wykonanie połączenia zajmie dosłownie chwilę, a tym samym zyskacie pewność, że wasz znajomy lub członek rodziny rzeczywiście jest w potrzebie.
st. asp. Agnieszka Dzik