Aktualności

Oszustwo na punkty

Data publikacji 20.01.2025

Ostatnio było oszustwo na żetony, a teraz na punkty. Ponownie apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w internecie. Pamiętajcie, aby nie korzystać z podsyłanych linków i nie podawać kodów BLIK, aby otrzymać płatność za sprzedany przedmiot.

Ostatnio informowaliśmy o oszustwie podczas sprzedaży opon. Sprawca przestępstwa wmówił mieszkańcowi powiatu sochaczewskiego, że żetony zgromadzone na koncie na platformie sprzedażowej zostaną wymienione na złotówki i trafią na jego rachunek bankowy.

Policjanci z Sochaczewa prowadzą kolejną, bardzo podobną sprawę. Ofiarą oszustów padła kobieta, która chciała sprzedać smartwatch. Wystawiła ogłoszenie na platformie sprzedażowej i chwilę później dostała wiadomość z informacją o opłaceniu przedmiotu i link, który miała skopiować i wkleić do okna przeglądarki. Link przekierował ją do strony łudząco podobnej do portalu sprzedażowego. Zaraz po tym zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika platformy. Polecił zalogowanie się do konta w banku, a następnie poprosił o podanie kodów BLIK, aby uzyskać płatność, wymieniając punkty na złotówki. Kobieta zatwierdziła operację i na jej konto rzeczywiście wpłynęły pieniądze. Okazało się później, że oszust dostał się do jej rachunku bankowego i przelał środki z konta oszczędnościowego. Dwa pozostałe kody posłużyły do wypłaty pieniędzy w bankomacie. Kobieta straciła kilka tysięcy złotych.

Ponownie apelujemy o zachowanie czujności podczas zakupów i sprzedaży online. Nie klikajcie w podsyłane linki, które mogą prowadzić do fałszywych stron internetowych. Nie wpisujcie tam żadnych danych, np. do logowania do banku. Przypominamy, że kupujący ma wiele sposobów na przelanie pieniędzy na wasze konto, ale żeby je otrzymać, nie musicie podawać kodów BLIK. Jeśli jednak padliście ofiarą oszustów, zgłoście się do najbliższej jednostki Policji.

st. asp. Agnieszka Dzik

Powrót na górę strony