Aktualności

Mieszkaniec powiatu sochaczewskiego nie dał się oszukać!

Data publikacji 19.02.2025

Mieszkaniec powiatu sochaczewskiego wykazał się ogromną czujnością! Przestępcy łapali się różnych sposobów, aby oszukać mężczyznę. Na szczęście nie osiągnęli zamierzonego celu. Policjanci proszą o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów telefonicznych z osobami informującymi o zagrożonych środkach na koncie.

Mieszkaniec powiatu sochaczewskiego odebrał telefon od kobiety podającej się za pracownicę banku. Oszustka zapytała, czy potwierdza wzięcie kredytu na kwotę kilku tysięcy złotych. Mężczyzna, który nie posiadał konta w banku, na który powoływała się rozmówczyni, stanowczo zaprzeczył, po czym kobieta natychmiast się rozłączyła.

 

Krótko po tej rozmowie mężczyzna otrzymał SMS-a z informacją o rzekomym zablokowaniu logowania do konta z nieznanego urządzenia. Nadawcą wiadomości miał być kolejny bank, w którym również nie posiadał rachunku. Chwilę później zadzwoniła następna oszustka, tym razem informując o próbie wypłaty środków z jego konta. Kobieta nalegała, aby natychmiast zalogował się do bankowości elektronicznej i zmienił limity BLIK. Dodatkowo prosiła o zmianę loginu oraz hasła do konta. Zapewniła również, że wkrótce skontaktuje się z nim inspektor do spraw zabezpieczeń.

 

Kilka minut później mężczyzna odebrał kolejny telefon. Tym razem dzwoniący informował, że jego konto zostanie zablokowane nawet na 30 dni z powodu próby nieautoryzowanej wypłaty środków. Oszust, podający się za specjalistę ds. zabezpieczeń, ponownie nalegał na zmianę limitów BLIK.

 

Na szczęście mieszkaniec powiatu sochaczewskiego zachował czujność i nie dał się oszukać.

 

Policjanci kolejny raz ostrzegają przed oszustami i przypominają, aby nigdy nie podawać danych do logowania, ani nie wykonywać poleceń osób, które mogą podszywać się pod pracowników banków. W przypadku podejrzanych telefonów należy natychmiast skontaktować się bezpośrednio ze swoim bankiem. Pamiętajcie również, że za bezpieczeństwo pieniędzy zgromadzonych na koncie odpowiada bank. Żaden z jego pracowników nie będzie dzwonił do was z poleceniem ratowania oszczędności.

 

st. asp. Agnieszka Dzik

Powrót na górę strony