To już jutro! Zapraszamy na próbny test sprawności fizycznej dla kandydatów do służby w Policji
Jutro o godzinie 19.00 w hali MOSiR przy ul. Kusocińskiego 2 w Sochaczewie organizujemy próbny test sprawności fizycznej (według nowych zasad) dla kandydatów do służby w Policji. Wcześniej zapraszamy do Komendy Powiatowej Policji w Sochaczewie na dzień otwarty!
Cały czas trwa nabór do służby w Policji. W 2025 roku przyjęcia do służby odbędą się w dniach: 15 kwietnia, 12 maja, 7 lipca, 28 sierpnia, 16 września, 23 października, 25 listopada i 30 grudnia. Rekrutacja do służby w Policji rozpoczyna się od złożenia wymaganych dokumentów, a następnie z testu wiedzy, testu sprawności fizycznej, badania psychologicznego, rozmowy kwalifikacyjnej, komisji lekarskiej i postępowania sprawdzającego.
Nowe Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 lutego 2025 roku w sprawie postępowania kwalifikacyjnego wobec kandydatów do służby w Policji wprowadziło nowe regulacje. Wprowadzono zmiany w zakresie i sposobie przeprowadzenia testu sprawności fizycznej.
Test składa się z czterech prób, wykonywanych w określonej kolejności jednego dnia:
- Rzut piłką lekarską o ciężarze 3 kg
Kandydat wykonuje rzut oburącz zza głowy do przodu. Dozwolone są dwa rzuty, a pod uwagę brany jest ten, który osiąga większy dystans. W przypadku popełnienia dwóch błędów technicznych kandydat uzyskuje wynik negatywny.
- Siady z leżenia na plecach w czasie 30 sekund
Próba polega na wykonywaniu siadów w określonym czasie, z dotykaniem łokciami kolan
i powrotem do pozycji leżącej tak, aby łokcie dotknęły materaca. Liczy się liczba prawidłowo wykonanych powtórzeń.
- Bieg ze zmianą kierunku
Kandydat pokonuje trasę wyznaczoną przez stojaki w ustalonej kolejności (A – B – E – C – D – E – A). Czas trzykrotnego pokonania tej trasy z dokładnością do 0,1 sekundy jest wynikiem próby. Jeden błąd techniczny pozwala na ponowne przystąpienie do próby tego samego dnia.
- Bieg z obieganiem stojaków w czasie 90 sekund
Kandydat ma za zadanie pokonać jak największy dystans, zaliczając kolejne odcinki o długości 10 metrów. Wynik stanowi liczba prawidłowo pokonanych odcinków, przy czym każdy musi zostać zakończony postawieniem stopy poza linią wyznaczającą dystans.
Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania z testu wynosi 60, a aby uzyskać pozytywny wynik, kandydat musi zdobyć co najmniej 32 punkty oraz zaliczyć wszystkie próby.
Jutro (25 marca) w godz. 15.00 – 18.00 w Komendzie Powiatowej Policji w Sochaczewie odbędzie się dzień otwarty. Osoby zainteresowane służbą w Policji otrzymają niezbędne informcje dotyczące naboru i przebiegu poszczególnych etapów kwalifikacji.
O godz. 19.00 w hali Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Sochaczewie przy ul. Kusocińskiego 2, organizujemy próbny test sprawności fizycznej według nowych zasad. Do testu mogą przystąpić osoby pełnoletnie! Obowiązuje strój sportowy.
Służbę w Policji może pełnić:
- obywatel polski o nieposzlakowanej opinii
- nieskazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe
- korzystający z pełni praw publicznych
- posiadający co najmniej średnie wykształcenie lub średnie branżowe
- posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować
- dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych
w przepisach o ochronie informacji niejawnych
Osoby podlegające rejestracji i kwalifikacji wojskowej powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej (potwierdzony adnotacją w książeczce wojskowej lub zaświadczeniem z Wojskowego Centrum Rekrutacji).
Osoby zainteresowane przyjęciem do służby w Policji powinny złożyć OSOBIŚCIE w Komendzie Miejskiej / Powiatowej Policji lub w Sekcji ds. Doboru Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji z/s w Radomiu ul. 11 - ego Listopada 37/59 w poniedziałek, środę, czwartek, piątek w godz. 730 - 1530 oraz we wtorek, w godz. 730-1800.
Osoby zainteresowane pełnieniem służby w Oddziale Prewencji Policji w Radomiu, Oddziale Prewencji Policji w Płocku lub Samodzielnym Pododdziale Prewencji Policji w Ostrołęce (w tym do SPPP Ostrołęka z miejscem pełnienia służby w Siedlcach) dokumenty składają w Komendzie Miejskiej / Powiatowej Policji lub w Sekcji ds. Doboru Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji z/s w Radomiu.
Informacje dotyczące procedury kwalifikacyjnej można uzyskać pod numerami tel. 47 701 20 15, 47 701 31 19, 47 701 31 20, 47 701 20 63, 47 701 20 64, 47 701 20 04.
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie do służby w Policji adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji z siedzibą w Radomiu,
- wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B),
- kopie w postaci papierowej dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- kopie w postaci papierowej świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- kopie w postaci papierowej książeczki wojskowej albo innego dokumentu potwierdzającego uregulowanie stosunku do służby wojskowej, jeżeli kandydat jest objęty ewidencją wojskową - oryginały dokumentów do wglądu na każdorazowe żądanie pracownika doboru,
- kopie w postaci papierowej innych dokumentów, jeżeli ich obowiązek wynika z odrębnych przepisów.
Kandydat zobowiązany jest okazać dowód osobisty na każdorazowe żądanie pracownika doboru.
Wypełnioną ankietę bezpieczeństwa kandydat składa w miejscu i terminie wyznaczonym w toku postępowania kwalifikacyjnego.
Formularz kwestionariusza osobowego i ankiety bezpieczeństwa osobowego można pobrać w każdej komendzie wojewódzkiej (Stołecznej) Policji, komendzie powiatowej/miejskiej Policji lub ze strony internetowej www.policja.pl.
PREFERENCJE DOTYCZĄCE KANDYDATÓW DO SŁUŻBY W POLICJI W ZAKRESIE WYKSZTAŁCENIA:
Lp. |
Preferencje z tytułu wykształcenia |
Liczba punktów |
1. |
Wykształcenie wyższe co najmniej z tytułem zawodowym licencjata, inżyniera lub równorzędnym uzyskanym po ukończeniu studiów w zakresie informatyki, obejmujące kształceniem zagadnienia specjalistyczne takie jak: sztuczna inteligencja, inżynieria oprogramowania, języki programowania, bazy danych, programowanie aplikacji użytkowych, cyberbezpieczeństwo, inżynieria danych, inżynieria oprogramowania, telekomunikacja, teleinformatyka, inteligentne systemy, analiza ruchu sieciowego, zarządzanie sieciami komputerowymi oraz serwerami |
10 |
2. |
Tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera lub równorzędny |
8 |
3. |
Tytuł zawodowy licencjata, inżyniera lub równorzędny |
7 |
4. |
Wykształcenie średnie, średnie branżowe – ukończenie liceum ogólnokształcącego, technikum lub branżowej szkoły II stopnia w klasie, w której były nauczane przedmioty dotyczące funkcjonowania Policji, dla których zostały opracowane w szkole programy nauczania włączone do szkolnego zestawu programów nauczania |
7 |
PREFERENCJE DOTYCZĄCE KANDYDATÓW DO SŁUŻBY W POLICJI W ZAKRESIE POSIADANYCH UMIEJĘTNOŚCI:
Lp. |
Preferencje z tytułu umiejętności |
Liczba punktów |
1. |
Tytuł ratownika, ratownika medycznego albo pielęgniarki systemu w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1720 z późn. zm.) |
6 |
2. |
Uprawnienia do wykonywania prac podwodnych określone w ustawie z dnia 17 października 2003 r. o wykonywaniu prac podwodnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 612) |
6 |
3. |
Prawo jazdy kategorii „A” |
5 |
4. |
Prawo jazdy kategorii „C” |
5 |
5. |
Prawo jazdy kategorii „C+E” |
5 |
6. |
Uprawnienia ratownika górskiego określone w ustawie z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich (Dz. U. z 2022 r. poz. 1425 z późn. zm.) |
5 |
7. |
Uprawnienia ratownika wodnego |
5 |
8. |
Uprawnienia do prowadzenia jachtów żaglowych albo motorowych określone w rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 9 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej (Dz. U. poz. 460 z późn. zm.) |
5 |
9. |
Uprawnienia instruktora sportów walki (np. zapasy, judo, karate, boks), strzelectwa sportowego, ratownictwa wodnego, nurkowania oraz sportów motorowodnych |
4 |
10. |
Dokument potwierdzający stopień znajomości języka obcego co najmniej na poziomie biegłości B2 – zgodnie z załącznikiem nr 13 rozporządzenia |
4 |
11. |
Dokument potwierdzający stopień znajomości kolejnego języka obcego co najmniej na poziomie biegłości B2 – zgodnie z załącznikiem nr 13 rozporządzenia |
2 |
INFORMACJE DOTYCZĄCE PROCEDURY KWALIFIKACYJNEJ DOSTĘPNE SĄ na stronie internetowej Komendy Głównej Policji (www.policja.pl) oraz Komendy Wojewódzkiej Policji zs. w Radomiu (www.mazowiecka.policja.gov.pl)
Złożone dokumenty nie będą odsyłane.
st. asp. Agnieszka Dzik