Wzorowa postawa pracownika banku w czasie próby oszustwa „na wnuczka”
W ubiegły piątek do jednego z oddziałów banku przyszła kobieta, która chciała wypłacić znaczną ilość pieniędzy. Na szczęście dzięki czujności pracownicy banku udało się zapobiec wyłudzeniu pieniędzy od mieszkanki Sochaczewa.
Do oddziału banku w Chodakowie zgłosiła się kobieta, która zamierzała wypłacić ze swojego konta znaczną sumę pieniędzy. Pracownica banku poznała kobietę, która jest klientem tego banku od wielu lat. Tym razem jednak zachowanie klientki wydało się kobiecie niepokojące, dlatego też podjęła z nią rozmowę. Okazało się, że zdenerwowanie klientki wynikało z telefonu, który otrzymała tego dnia, informującego o nieszczęściu w jej rodzinie. Całe zdarzenie skończyło się pomyślnie, a to wszystko dzięki czujności pracownicy banku, która poprzez chęć niesienia pomocy i zaangażowanie w swoja pracę uchroniła kobietę przed stratą oszczędności całego życia. Zachowanie pracownicy godne jest najwyższego uznania i stanowi wzór do naśladowania. Na dowód wdzięczności Komendant Powiatowy Policji w Sochaczewie osobiście podziękował pracownicy w banku w obecności jej przełożonego. Jednak z uwagi na skromność kobiety nie udostępniamy danych ani wizerunku, osoba uważa, że jej zachowanie było niczym nadzwyczajnym i każda inna osoba powinna tak się zachować w takiej sytuacji .
POLICJA PRZYPOMINA!!!
Przypominamy, iż w przypadku odebrania telefonu z prośbą o udzielenie pieniędzy należy zawsze:
- Poinformować o takiej sytuacji Policje,
- Poprosić o osobisty kontakt osoby podające się za naszego krewnego.
- Nie działać w pośpiechu i odłożyć termin udzielenia pieniędzy (najlepiej o kilka dni).
- Nie ulegać presji czasu, którą wytwarzają oszuści, aby osiągnąć swój cel.
- Potwierdzić informację u innych członków rodziny.
NALEŻY PAMIĘTAĆ, BY POD ŻADNYM POZOREM NIE PRZEKAZYWAĆ PIENIĘDZY OSOBOM, KTÓRYCH NIE ZNAMY OSOBIŚCIE, JAK I NIE WPUSZCZAĆ ICH DO MIESZKANIA!
We wszystkich podejrzanych czy wątpliwych sytuacjach, należy niezwłocznie skontaktować się z Policją, dzwoniąc po numer alarmowy 997 lub 112, jak i przekazać swoje uwagi i spostrzeżenia swojemu dzielnicowemu.
W kontakcie z takimi osobami powinniśmy zapamiętać jak najwięcej szczegółów dotyczących wyglądu, zachowania, pojazdów jakimi oszuści poruszają się.