Aktualności

Uwierzył oszustom podającym się za pracowników banku

Data publikacji 21.12.2023

Mieszkaniec powiatu sochaczewskiego uwierzył osobom podającym się za pracowników banku i stracił ponad 27 tysięcy złotych. Pamiętaj, aby zawsze potwierdzać tożsamość osób, które informują o zagrożeniu środków na koncie.

Do mieszkańca powiatu sochaczewskiego zadzwonił oszust, podający się za pracownika banku i poinformował o próbach włamania na konto oraz wykonania przelewów. Mężczyzna poinformował, że bank zablokował środki, aby zabezpieczyć pieniądze.

W dalszej części rozmowy 50-letniego mieszkańca powiatu sochaczewskiego przekierowano do kobiety, która miała odblokować konto bankowe. Podyktowała mu nowy numer konta na które miał przelać środki, ponieważ jego poprzedni rachunek zostanie trwale zablokowany. Na adres e-mail miały przyjść dane dostępowe do konta.

Nieświadomy zagrożenia 50-latek wykonał przelew. W elektronicznej poczcie wciąż nie było danych do logowania, więc mieszkaniec powiatu sochaczewskiego skontaktował się ze swoim bankiem. Wtedy dotarło do niego, że został oszukany i stracił ponad 27 tysięcy złotych.

Policjanci z Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją przypominają, aby zawsze potwierdzać tożsamość osób, które podają się za pracowników banku i informują o zagrożeniu konta bankowego. Najlepiej zrobić to osobiście w oddziale banku lub po przerwaniu rozmowy dzwoniąc na oficjalną linię banku. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam chwilę, ale dowiemy się czy rzeczywiście ktoś próbował dostać się do konta bankowego. Należy zawsze sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem.

Włącz myślenie! Jednym z najważniejszym zadań banku jest zabezpieczenie środków klientów. Żaden bank nie będzie dzwonił do was z prośbą, abyście ratowali swoje środki.

asp. Agnieszka Dzik

 

Powrót na górę strony