Kolejny poszkodowany stracił oszczędności
Wczoraj oficer dyżurny siedleckiej komendy otrzymał zgłoszenie od mieszkańca powiatu siedleckiego o utracie oszczędności z konta bankowego. Podający się za pracownika banku oszust przekonał mężczyznę do zainstalowania w telefonie aplikacji, jako ochrony przed kradzieżą środków finansowych. Po jej uruchomieniu z konta zgłaszającego zniknęło kilkanaście tysięcy złotych.
Do 28- latka zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował, że na jego koncie przed chwilą doszło do próby kradzieży pieniędzy i w celu jej udaremnienia trzeba zainstalować w telefonie stosowną aplikację. W trakcie rozmowy przekonał właściciela konta do natychmiastowego zainstalowania oprogramowania. Po wykonaniu poleceń rzekomego pracownika banku poszkodowany stracił kilkanaście tysięcy złotych. To już drugie zgłoszenie od osoby pokrzywdzonej w tym tygodniu.
Po raz kolejny zwracamy się z apelem o ostrożność. Pracownicy banku nie załatwiają tego typu spraw telefonicznie. Instalowanie aplikacji , których tak naprawdę nie znamy daje oszustom możliwość dostępu do naszych kont i danych personalnych.
kom. Agnieszka Świerczewska
KMP Siedlce