Aktualności

Nie tylko seniorzy padają ofiarami oszustów

Data publikacji 08.09.2022

W ostatnim czasie nasilił się proceder podszywania się przestępców pod pracowników banków i instytucji finansowych. Oszuści wykorzystują telefoniczne połączenie z potencjalną ofiarą i podając się za osobę reprezentującą bank, wyłudzają nasze dane wrażliwe bądź nakłaniają nas do wykonania przelewu naszych środków na wskazany rachunek bankowy. Tylko wczoraj doszło do dwóch takich zdarzeń. Ofiarą oszustów padło dwoje mieszkańców naszego powiatu.

Od kilku miesięcy, praktycznie co dzień, do naszej komendy wpływają zgłoszenia poszkodowanych,  którzy padli ofiarą oszustów. Coraz częściej pokrzywdzeni do osoby młode doskonale radzące sobie z bankowością elektroniczną. Schemat , że  ofiarami oszustów są wyłącznie seniorzy już nie obowiązuje. Dwie osoby z powiatu siedleckiego kobieta i mężczyzna , oboje w wieku 42 lat straciło wczoraj swoje oszczędności. Do każdego z nich dzwonił rzekomy pracownik banku z informacją, że środki na kocie bankowym są zagrożone. Po zainstalowaniu aplikacji wskazanej przez oszusta z rachunków zniknęły oszczędności. Pamiętajmy, w opisanym wyżej  działaniu oszuści w sposób nieuprawniony, podszywają się pod dowolny numer telefonu - także instytucji, w tym  bankowej infolinii. Proszą przy tym o zalogowanie się do konta i zainstalowanie jakiegoś oprogramowania. Czasem chcą, aby podać im kod BLIK. Miejmy świadomość, każdy, kto zadzwoni do Ciebie i żąda podania danych lub haseł do logowania do konta, to stuprocentowy oszust. Nieważne za kogo się podaje i z jakiego numeru dzwoni, a nawet, że zna Twoje imię i nazwisko. To przekręt, w efekcie którego możesz stracić swoje oszczędności.

Autor: nadkom. Agnieszka Świerczewska

Powrót na górę strony