Aktualności

„Robiłam wszystko zgodnie z pleceniami, gdyż myślałam, że to pracownik banku i mu zaufałam….” 46-latka oszukana na blisko 12 tys. złotych.

Data publikacji 26.07.2024

Mieszkanka powiatu zwoleńskiego została oszukana podczas internetowej transakcji. Kobieta chciała sprzedać podręczniki po dziecku , lecz ostatecznie została zmanipulowana przez rzekomego pracownika banku i straciła blisko 12 tys. złotych. Apelujemy o rozwagę przy wszelkich transakcjach w Internecie, nawet wtedy, gdy występujemy w roli sprzedających.

Cyberprzestępczość przybiera różnorakie formy, wśród których wyróżnia się oszustwa podczas internetowej sprzedaży. W tym przypadku ofiarami mogą być sprzedający, a także kupujący. Z takim nieuczciwym kupującym miała do czynienia mieszkanka powiatu zwoleńskiego, która na jednym z portali wystawiła na sprzedaż podręczniki szkolne.

Kobieta powiadomiła zwoleńskich policjantów, że chciała sprzedać podręczniki szkolne  i w tym celu opublikowała ogłoszenie na jednym z popularnych internetowych portali. Bardzo szybko nawiązała z nią kontakt potencjalna kupująca, która od razu przesłała kobiecie wiadomość, że zakupiła jej książki i czeka na potwierdzenie zamówienia. Pokrzywdzona kilkukrotnie otrzymywała od oszustów wiadomości z instrukcją co ma robić. Następnie została przekierowana na stronę banku. Podczas przetwarzania transakcji skontaktował się z nią rzekomy pracownik banku informując, że ma już pieniądze za swój towar lecz firma przewozowa chce 3 tys. zł opłaty. On może zablokować  opłatę lecz kobieta musi podać kody blik. Pokrzywdzona zmanipulowana przez oszusta podała trzy kody blik. Jak się później okazało z jej konta na terenie Polski w bankomacie zostało wypłacone  blisko 12 tys. złotych  

Po raz kolejny apelujemy!

Podczas wszelkich transakcji w Internecie należy zachować szczególną ostrożność! Pamiętajmy by weryfikować, kto i co do nas pisze. Nie otwierajmy podejrzanych linków, które żądają od nas loginów
i haseł do bankowości elektronicznej lub danych z kart bankomatowych. Sprawdzajmy dokładnie strony banków na które zostajemy przekierowywani. Oszuści, przechwytując dane do naszego konta, mogą wypłacać pieniądze i zarządzać nim jak własnym. Chroniąc tego typu dane zmniejszamy ryzyko utraty naszych środków finansowych. Pamiętajmy, że przy sprzedaży towaru nie powinniśmy  używać jakichkolwiek linków do otrzymania płatności, gdzie wymagane jest logowanie na nasze konto bankowe.

mł.asp. Katarzyna Słyk

 

Powrót na górę strony