Aktualności

Chciała sprzedać łóżeczko dziecięce a straciła blisko 15 tysięcy złotych

Data publikacji 02.06.2025

Blisko 15 tysięcy złotych straciła 34-latka, która chciała sprzedać w internecie łóżeczko dziecięce. Kobieta kliknęła link przesłany przez rzekomą kupującą. Na fałszywej stronie banku wpisała login i hasło i tym samym dała oszustom dostęp do swojego konta.

Do zwoleńskich policjantów zgłosiła się 34-latka, która została oszukana podczas sprzedaży w internecie. Z jej relacji wynikało, że zamieściła na portalu aukcyjnym ogłoszenie o sprzedaży łóżeczka dziecięcego.  Następnie skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem. Poprosiła o podanie adresu e-mail oraz numeru rachunku bankowego. W dalszej kolejności pokrzywdzona otrzymała wiadomość z instrukcją do potwierdzenia sprzedaży. Po kliknięciu w odnośnik pokrzywdzoną przekierowano na stronę banku gdzie wpisała login i hasło a następnie dokonała autoryzacji na swojej aplikacji w telefonie. Dalej otrzymała kolejnego e-maila ponownie z odnośnikiem do strony banku. Po wpisaniu loginu i hasła wyświetliła się informacja, że wystąpił błąd i skontaktuje się z nią biuro obsługi portalu na którym wystawiła przedmiot do sprzedaży. Po chwili na numer pokrzywdzonej zadzwoniła kobieta podając się za pracownika portalu. Podczas rozmowy wprowadziła w błąd pokrzywdzoną co do potwierdzenia sprzedaży łóżeczka i w ten sposób uzyskała autoryzację do transakcji na łączną kwotę blisko  15 tys. zł.

Aby uniknąć takich sytuacji – pamiętaj!

Jeśli kupujący wysyła nam link z informacją, że tylko w ten sposób otrzymamy zapłatę za sprzedawany towar, to możemy mieć pewność, że mamy do czynienia z oszustwem. Przekazywane przez oszustów linki, często przypominają odnośniki do prawdziwych stron banków, a różnice są prawie niedostrzegalne. Dlatego za każdym razem powinniśmy dokładnie weryfikować strony internetowe, z których korzystamy.

  • Nie klikajmy w linki otrzymane od nieznanych osób.
  • Nie przekazujmy nieznanym osobom kodów systemu płatności mobilnych.
  • Pod żadnym pozorem nie przekazujmy danych takich jak login i hasło do bankowości internetowej, czy informacji zapisanych na karcie płatniczej.
  • Zawsze stosujmy zasadę ograniczonego zaufania nie tylko podczas kupowania towaru, ale także podczas jego sprzedaży.
  • Rozliczajmy się bezpośrednio przez dany portal. Unikajmy bezpośrednich transakcji. Uważajmy na próby nawiązania kontaktu poza portalem, poprzez komunikatory.
  • Jeżeli staniemy się ofiarą przestępstwa, niezwłocznie skontaktujmy się telefonicznie ze swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty bankomatowej.

mł.asp. Katarzyna Słyk

 

Powrót na górę strony