Aktualności

UWIERZYŁ FAŁSZYWEMU PRACOWNIKOWI BANKU. STRACIŁ PIENIĄDZE - OSTRZEGAMY MIESZKAŃCÓW PRZED BANKOWYMI OSZUSTAMI!

Data publikacji 20.08.2024

Dzwoni do Ciebie pracownik banku? - uważaj może to być oszustwo. W ten właśnie sposób na kwotę 4500 złotych został oszukany mieszkaniec powiatu łomżyńskiego. Dlatego gdy dzwoni ktoś obcy wykaż się rozsądkiem i ograniczonym zaufaniem. Pod żadnym pozorem nie instalujmy także podejrzanych aplikacji na naszym telefonie, bądź komputerze. W przypadku podejrzeń najlepiej rozłączyć połączenie i samemu zadzwonić na infolinię banku!

Wczoraj do Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce zgłosił się 50-letni mieszkaniec powiatu łomżyńskiego i poinformował o oszustwie metodą „na pracownika banku”. Zgłaszający powiedział, że wczoraj zadzwoniła do niego kobieta, która się przedstawiła za pracownika banku. Powiedział, że ktoś w jego imieniu chce zaciągnąć kredyt. Następnie z 50-latkiem skontaktowała się kolejna osoba, która poinformowała o konieczności zablokowania rachunku i przekazania „zagrożonych” pieniędzy na inny rachunek za pomocą kodów do szybkiej płatności.

Niestety mężczyzna uwierzył fałszywemu pracownikowi banku i przekazał mu dwa kody do szybkiej płatności. W efekcie właściciel konta został oszukany na kwotę 4500 złotych.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności ! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.

Nie polecają przelania środków bankowych na wskazane przez konsultanta konto. Jeżeli nie jesteś pewien/ pewna z kim rozmawiasz pójdź do placówki danego banku i tam porozmawiaj z pracownikami banku. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

 

nadkom. Tomasz Żerański
KMP Ostrołęka

Powrót na górę strony