Aktualności

Oszustwo na pracownika banku coraz bardziej popularne - ostrzegamy mieszkańców i pokazujemy jak nie dać się oszukać!

Data publikacji 28.01.2025

Mogą mówić, że doszło do kradzieży Twoich danych, pieniędzy lub Twojej tożsamości. Tłumaczą, że ktoś próbował zaciągnąć kredyt na Twoje dane. Następnie oferują pomoc w rzekomym zabezpieczeniu konta poprzez, m.in. przelanie pieniędzy na tzw. konto techniczne. Oczywiście kłamią przy tym, że pieniądze zostaną zwrócone. Oszuści nadal podszywają się w rozmowach pod pracowników banków i wyłudzają w ten sposób dane i pieniądze. Bądźmy ostrożni i nieufni w stosunku do osób, które do nas dzwonią i przedstawiają się za pracownika banku. Najlepiej w takich sytuacjach rozłączyć połączenie i samemu zadzwonić na infolinię naszego banku, bądź iść do placówki bankowej i sprawdzić dokładnie taką sytuację.

W trosce o bezpieczeństwo naszych mieszkańców apelujemy o rozsądek i szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych z osobami, które podają się za pracownika banku i informują nas o próbie oszustwa na naszym koncie bankowym. Pamiętajmy, że gdy rzekomy konsultant prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczy oraz namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustem i jak najszybciej powinniśmy rozłączyć takie połączenie!

  • W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.
  • Za każdym razem weryfikujmy przychodzące połączenia – rozłączmy się i skontaktujmy z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy nasz rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje.
  • Nie działajmy pod presją czasu, zwłaszcza gdy chodzi o przekazanie/przelanie pieniędzy.
  • Jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości, że dzwoniąca osoba jest tym, za kogo się podaje, nie wahajmy się zawiadomić policję.

 Zachowaj czujność i nie daj się okraść!

 

nadkom. Tomasz Żerański

Powrót na górę strony