Czujność na medal! Mieszkaniec Ostrołęki nie dał się oszukać fałszywemu „bankierowi”
Dzięki swojej rozwadze i opanowaniu, 38-letni ostrołęczanin nie padł ofiarą oszustwa. Mężczyzna zgłosił się do Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce, informując o próbie wyłudzenia danych bankowych przez osobę podszywającą się pod pracownika banku. Fałszywy pracownik potrzebę danych argumentował próbą zaciągnięcia kredytu na ostrołęczanina. Gratulujemy naszemu mieszkańcowi czujności i rozwagi.
Wczoraj (29.07) do Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce zgłosił się 38-letni mieszkaniec naszego miasta. Poinformował funkcjonariuszy, że otrzymał telefon od nieznanego mężczyzny, który podał się za pracownika „centrum reagowania” jednego z banków. Oszust twierdził, że na konto ostrołęczanina wpłynął wniosek o kredyt w wysokości 2000 zł. W dalszej części rozmowy próbował ustalić, w jakim banku 38-latek posiada konto.
Na szczęście mieszkaniec Ostrołęki wykazał się wyjątkową ostrożnością i nie zdradził żadnych danych dotyczących swojego konta bankowego. Dzięki trzeźwości umysłu nie doszło do oszustwa.
Apelujemy do mieszkańców: zachowajmy ostrożność podczas rozmów telefonicznych, których rozmówcy próbują zdobyć nasze dane, bądź dane do naszego konta bankowego. Nie podawajmy informacji o naszych kontach, kartach płatniczych, ani nie klikajmy w nieznane linki przesyłane SMS-em, czy e-mailem. W żadnym wypadku nie instalujmy również aplikacji do zdalnej obsługi pulpitu - to najczęstsze narzędzie wykorzystywane przez oszustów.
Pamiętajmy: nasze dane finansowe są szczególnie wrażliwe i nikt poza nami nie powinien mieć do nich dostępu. Dzięki odpowiedzialnej postawie, takiej jak ta zaprezentowana przez mieszkańca Ostrołęki, możemy wspólnie przeciwdziałać oszustwom.
Nie dajmy się oszukać!
nadkom. Tomasz Żerański/KMP Ostrołęka