Aktualności

Sądziła, że jej mąż poprosił o pożyczkę na messengerze - straciła pieniądze

Data publikacji 15.10.2025

Kiedy żona za pośrednictwem portalu społecznościowego dostała informację od jej męża że potrzebuje on pożyczki, bez zastanowienia przekazała mu kod do szybkiej płatności. Okazało się, że konto męża przejął oszust. Niestety, ostrołęczanka nie zweryfikowała w inny sposób prośby o pożyczkę, w wyniku czego straciła prawie 904 złote. Bądźmy ostrożni - po otrzymaniu takiej prośby bezpiecznie będzie zadzwonić do naszego znajomego, czy członka rodziny pod numer telefonu, który mamy zapisany do niego od lat i zweryfikować prośbę o pożyczkę.

Policjanci z Ostrołęki apelują - zanim przekażemy komukolwiek kod płatności interetowej upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! Prośby oszustów są różne - na leki, zagubiona została torebka, zagubiony portfel, brak pieniędzy na powrót do domu, brak pieniędzy na jedzenie, trudna sytuacja finansowa. Przestępcy tłumaczą, że teraz brakuje im środków, ale oddadzą je wieczorem, gdy tylko otrzymają przelew. Dlatego warto osobiście się spotkać ze znajomym lub zadzwonić i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne mu są pieniądze.

Co radzimy ? Przede wszystkim - zachować czujność i rozsądnie korzystać z internetu:

  • Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je.
  • Pamiętajmy o wylogowywaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania.
  • Nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.
  • Oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.

 

nadkom. Tomasz Żerański
KMP Ostrołęka

Powrót na górę strony