Aktualności

Z ostatniej chwili – pracownica banku udaremniła oszustwo na kwotę 230 tysięcy złotych – ostrzeżmy swoich bliskich

Data publikacji 21.10.2020

Przytomna reakcja pracownicy banku uchroniła seniora przed utratą niemal oszczędności jego życia. 80-latek był przekonany, że pomaga w tajnej policyjnej akcji. Na szczęście nie doszło do przekazania pieniędzy. Policjanci z Ostrołęki już od kilku lat szkolą pracowników banków na wypadek właśnie takich sytuacji. Pamiętajmy, ze także nasi bliscy mogą paść ofiarą oszustów. Koniecznie rozmawiajmy z seniorami o takich zagrożeniach. Komendant Miejski Policji w Ostrołęce składa serdeczne podziękowania pracownicy banku za wzorową reakcję.

Zdarzenie miało miejsce dziś około południa. Wtedy to do jednego z seniorów mieszkającego w Ostrołęce zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się za policjanta. Fałszywy funkcjonariusz powiedział seniorowi, że było na jego konto włamanie hakerskie i jego pieniądze są zagrożone. Oszust wmówił 80 – latkowi, że aby jego pieniądze były bezpieczne musi on je mu przekazać. Oczywiście zapewnił, że po zakończonej policyjnej akcji gotówka zostanie mu zwrócona. Oszust dodał też, że w przestępstwo są zamieszani także pracownicy banku. Nie zadziałała więc pierwsza linia obrony przed tego typu przestępstwami - czyli szybkie rozłączenie rozmowy.

Senior uległ namowom przestępców i poszedł do banku, aby wypłacić sumę 230 tysięcy złotych, którą miał przekazać po wyjściu oszustom.  

Na szczęście historia oszukanego 80-latka skończyła się dobrze. Przytomnie zareagowała pracownica banku. Zainteresowała się nagłą transakcją seniora i zaczęła dopytywać o szczegóły. Dzięki temu zorientowała się, że jej klient padł ofiarą oszustów.

Apelujemy aby zawsze w kontaktach z osobami obcymi, także przez telefon, zachować czujność. Pamiętajmy, że funkcjonariusz policji czy też innych służb nigdy i pod żadnym pozorem nie będzie próbował nakłonić nas do przekazania mu naszych pieniędzy w celach związanych z prowadzonym śledztwem czy do działań operacyjnych. Jeśli to robi to znak, że mamy do czynienia z oszustem.

DZWONIĄC NA POLICJE KONIECZNIE DOKŁADNIE ROZŁĄCZMY POPRZEDNIE POŁĄCZENIE, ABY NIE NAWIĄZAC POŁĄCZENIA PONOWNIE Z OSZUSTEM!

 

Prosimy także członków rodzin seniorów, aby uczulili ich podczas ,,niedzielnego obiadu" przed takimi zagrożeniami i wskazali właściwe postępowanie kiedy otrzymają taki telefon.

podkom. Tomasz Żerański

 

Powrót na górę strony