Z ostatniej chwili - próba oszustwa Seniora metodą ,,na policjanta” – ostrzeżmy swoich bliskich!
Dzisiaj na terenie naszego miasta doszło do próby oszustwa metodą „na policjanta”. Jedynie dzięki zachowaniu „zimnej krwi” przez osobę rozmawiającą z przestępcą, wzmożonej czujności i szybkiemu kontaktowi z dyżurnym Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce, udało się uniknąć straty pieniędzy. Bądźmy ostrożni i nie ufajmy takim telefonom! Prawdziwi policjanci NIGDY nie informują o prowadzonych przez siebie sprawach telefonicznie i NIGDY też nie proszą o przekazanie pieniędzy nieznanej osobie, ani też dostępu do rachunków bankowych. Zachowajmy szczególną ostrożność i za każdym razem powiadamiajmy policję o otrzymaniu takiego telefonu.
Zdarzenie miało miejsce dziś około godziny 10:10. Wtedy to do jednej z mieszkanek Ostrołęki na telefon stacjonarny zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się za policjanta.
Fałszywy policjant powiedział kobiecie, że było włamanie hakerskie na jego konto i potrzebuje on danych do jego konta, aby uchronić jej pieniądze przed ich utratą. Dodał też, że istnieje podejrzenie, że ktoś na jej dowód będzie chciał wyłudzić kredyt w banku.
Oszust w celu potwierdzenia swojej tożsamości podał fałszywe numery swojej legitymacji służbowej. Polecił także kobiecie w trakcie rozmowy wykręcenie numeru alarmowego na policję. Na szczęście ostrołęczanka w porę zorientowała się, że ma do czynienia z oszustem i się rozłączyła.
PAMIĘTAJMY, ŻE WYKRĘCAJĄC NUMER ALARMOWY W TRAKCIE PROWADZENIA ROZMOWY POŁĄCZENIE NIE ZOSTAJE ZAKOŃCZONE. DLATEGO APELUJEMY DO SENIORÓW O DOKŁADNE ROZŁĄCZANIE ROZMOWY POPRZEZ ODŁOŻENIE SŁUCHAWKI( TELEFON STACJONARNY), ALBO TEŻ NACIŚNIECIE CZERWONEJ SŁUCHAWKI (TELEFON KOMÓRKOWY).
Apelujemy, aby zawsze w kontaktach z osobami obcymi, także przez telefon, zachować czujność. Pamiętajmy, że funkcjonariusz policji, czy też innych służb nigdy i pod żadnym pozorem nie będzie próbował nakłonić nas do przekazania mu naszych pieniędzy w celach związanych z prowadzonym śledztwem ,czy do działań operacyjnych, ani też dostępu do naszego rachunku bankowego. Jeśli to robi to znak, że mamy do czynienia z oszustem.
Prosimy także członków rodzin seniorów, aby uczulili ich podczas ,,niedzielnego obiadu" przed takimi zagrożeniami i wskazali właściwe postępowanie kiedy otrzymają taki telefon.
podkom. Tomasz Żerański