Aktualności

„Kupiona” w internecie torebka nie dotarła do nowej właścicielki

Data publikacji 12.10.2022

Kupując w wirtualnym sklepie towar zastanówmy się, czy forma płatności „za pobraniem” nie powinna być stosowana podczas takich zakupów. Być może przesyłka będzie kilka złotych droższa, bądź jej dostarczenie się wydłuży, natomiast zmniejszy to ryzyko, że zostaniemy oszukani. Przekonała się o tym 19-letnia mieszkanka powiatu ostrołęckiego.

Z uwagi na wygodę i ograniczony czas, coraz więcej zakupów robimy w ,,sklepach wirtualnych”. Wczoraj ostrołęccy policjanci przyjęli zgłoszenie o oszustwie dokonanym w ,,sieci”.

Ogłoszenie dotyczące sprzedaży torebki damskiej za kwotę 420 złotych kupująca znalazłs na  jednym z popularnych portali aukcyjnych z używaną odzieżą. Niestety pomimo wpłaty ustalonej kwoty na wskazane przez sprzedającą konto zamówiona przesyłka nie dotarła do nowej właścicielki, a kontakt z osobą sprzedającą się "urwał".

Jeśli chodzi o zakupy ,, w sieci”, to zawsze powinniśmy stosować zasadę ograniczonego zaufania. Zwracajmy też uwagę, czy sklep podaje swój adres i numer telefonu. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy zadzwonić do takiego sklepu.

Podczas tego rodzaju zakupów najbezpieczniejszą forma płatności będzie ,,za pobraniem”.  Znajdując, nawet znaną nam dobrze firmę sprawdźmy dokładnie jej dane, czy np. numer nip, czy numer konta na które mamy przelać gotówkę jest taki sam, jak na oficjalnej stronie danej firmy. Często oszuści podszywają się pod znane marki, czy witryny zmieniając jednak np. numer konta na które ma być przelana gotówka. 

kom. Tomasz Żerański
KMP Ostrołęka

Powrót na górę strony