Chciała sprzedać ubranko do chrztu. Kliknęła w nadesłany link i straciła pieniądze - uważajmy na zakupy w internecie
2600 złotych straciła mieszkanka naszego miasta podczas robienia transakcji w ‘’sieci”. Kobieta podczas internetowej sprzedaży ubranka do chrztu, które „wystawiła” za kwotę 180 złotych kliknęła w podesłany jej link. Następnie podała numer karty bankomatowej. Link przesłany za pomocą popularnego komunikatora miał jej posłużyć do otrzymania pieniędzy za sprzedany towar. Chwilę potem z jej konta doszło do 2 nieautoryzowanych przelewów. Pamiętajmy, że jeśli ktokolwiek wymaga podania danych karty płatniczej lub danych służących do logowania do bankowości, oznacza to najprawdopodobniej próbę oszustwa. Nigdy nie przekazuj i nie przepisuj takich danych na stronie otrzymanej w linku przez e-mail/komunikator/SMS.
Apelujemy, aby nie klikać w linki przesyłane nam poprzez wiadomości e-mali, czy za pośrednictwem sms bądź też komunikatorów internetowych pochodzące od nieznanych nam osób.
Prosimy o zachowanie rozsądku i ostrożności podczas internetowych zakupów:
- robiąc zakupy w sieci, korzystać należy jedynie ze sprawdzonych sklepów,
- należy sprawdzić, jakie formy zapłaty umożliwia sprzedawca oraz czy jest wskazany adres i numer telefonu, pod który w razie wątpliwości można zadzwonić,
- przed podjęciem ostatecznej decyzji należy sprawdzić opinie o sprzedawcy i sklepie,
- należy także unikać zakupów przedmiotów o rażąco zaniżanej cenie - może to sugerować oszustwo,
- jeśli mimo zachowania ostrożności dojdzie do oszustwa, należy zgłosić to policjantom,
- nie klikajmy w nadesłane linki pochodzące od nieznanych osób czy źródeł, zawsze dokładnie czytajmy, co zawierają przesłane wiadomości,
- nigdy nie podajmy danych do logowania do bankowości internetowej ani nie przekazujmy obcym kodów do płatności internetowych.
kom. Tomasz Żerański
KMP Ostrołęka