Zamówiony w internecie świąteczny prezent nie przyszedł - ostrołęcka policja ostrzega
W „gorączce” świątecznych zakupów nie zapominajmy o ostrożności. Szczególnie teraz w internecie pojawiają się coraz częściej przypadki oszustw – w efekcie zamówione i co najważniejsze zapłacone prezenty nie docierają do swoich właścicieli. Przekonała się o tym mieszkanka naszego powiatu, która zamówiła w „sieci” auto dziecięce za kwotę 2000 złotych.
Wczoraj do Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce zgłosiła się 40-letnia mieszkanka Ostrołęki. Zgłosiła, że 31 października bieżącego roku kupiła na portalu sprzedażowym dziecięce auto mercedes G63 za kwotę 2000 złotych. Bezpośrednio po zakupie przelała cała kwotę za przedmiot na wskazane przez sprzedającego konto. Niestety pomimo tego, do chwili obecnej nie otrzymała zamówionego towaru, ani zwrotu pieniędzy.
Jeśli chodzi o zakupy ,, w sieci”, to zawsze powinniśmy stosować zasadę ograniczonego zaufania. Zwracajmy też uwagę, czy sklep podaje swój adres i numer telefonu. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy zadzwonić do takiego sklepu.
Podczas tego rodzaju zakupów najbezpieczniejszą forma płatności będzie ,,za pobraniem”. Znajdując, nawet znaną nam dobrze firmę sprawdźmy dokładnie jej dane, czy np. numer nip, czy numer konta na które mamy przelać gotówkę jest taki sam, jak na oficjalnej stronie danej firmy. Często oszuści podszywają się pod znane marki, czy witryny zmieniając jednak np. numer konta na które ma być przelana gotówka.
kom. Tomasz Żerański
KMP Ostrołęka