Aktualności

UWIERZYŁ FAŁSZYWEMU PRACOWNIKOWI BANKU - STRACIŁ KILKADZIESIĄT TYSIĘCY ZŁOTYCH – OSTRZEGAMY MIESZKAŃCÓW PRZED BANKOWYMI OSZUSTAMI!

Data publikacji 30.01.2024

Dzwoni do Ciebie pracownik banku? – uważaj może to być oszustwo. W ten właśnie sposób na znaczną kwotę pieniędzy został oszukany mieszkaniec Ostrołęki. Dlatego gdy dzwoni ktoś obcy wykaż się rozsądkiem i ograniczonym zaufaniem. Pod żadnym pozorem nie instalujmy także podejrzanych aplikacji na naszym telefonie, bądź komputerze. W przypadku podejrzeń najlepiej rozłączyć połączenie i samemu zadzwonić na infolinię banku!

Dziś do Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce zgłosił się 66-letni mieszkaniec Ostrołęki i poinformował o oszustwie metodą „na pracownika banku”. Ostrołęczanin powiedział, że wczoraj zadzwoniła do niego kobieta, która się przedstawiła za pracownika banku. Powiedziała, że na jego kocie dochodzi do podejrzanych transakcji polegających na wykonywaniu przelewów na inne konta. W związku z powyższym skierowała mieszkańca naszego miasta do „działu technicznego”.

W rozmowie mężczyzna z powyższego działu poinformował 66-latka, że na jego koncie pobrano trzy wnioski kredytowe, które pilnie należy anulować. Kazał mieszkańcowi Ostrołęki założyć aplikację do zdalnej komunikacji, na co niestety mężczyzna się zgodził i zatwierdzał wskazane przez fałszywego pracownika banku transakcje.

Pod koniec rozmowy fałszywy pracownik banku polecił wykonanie przelewu na kwotę 50 tysięcy złotych jako zabezpieczenie transferu, dodał, że w przeciągu pół godziny pieniądze zostaną zwrócone. Niestety ostrołęczanin również zgodził się na wykonanie przelewu.

Na koniec konwersacji 66-latek z Ostrołęki poprosił swoją partnerkę, aby zadzwoniła na infolinię banku i sprawdziła całą sytuację. Tam kobieta dowiedziała się, że z banku, w którym ostrołęczanin ma założone konto żaden z konsultantów do niego nie dzwoni, ani nie namawia go do wykonywania żadnych transakcji.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności ! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. Nie polecają przelania środków bankowych na wskazane przez konsultanta konto. Jeżeli nie jesteś pewien/ pewna z kim rozmawiasz pójdź do placówki danego banku i tam porozmawiaj z pracownikami banku. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

kom. Tomasz Żerański

KMP Ostrołęka

Powrót na górę strony