Tag cyberzagrożenia
Rozmiar czcionki
- Kolejni mieszkańcy powiatu przysuskiego stracili pieniądze przez oszustów Przypominamy o ograniczonym zaufaniu do osób, które z nami się kontaktują w sprawie pieniędzy. Upewnij się, że osoba bliska/znajomy na pewno potrzebują od Ciebie przelewu. Pamiętaj, aby weryfikować oferty i sprzedawców w przypadku zakupów przez Internet. Mieszkańcy naszego powiatu stracili przez oszustów ponad 15 000 złotych.
- Spotkanie policjantki z przedszkolakami Policjantka z Zespołu ds. Profilaktyki Społecznej Nieletnich i Patologii odwiedziła Samorządowe Przedszkole w Gałkach w gminie Rusinów. Kontakt z osobami obcymi, bezpieczeństwo Internecie, KMZB oraz bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
- Uwaga, oszuści podszywają się pod pracowników banku i platformy inwestycyjne! Dwie kobiety oszukane przez oszustów. 70-latka została oszukana, inwestując w kryptowaluty, a do 39-latki zadzwonił oszust, twierdząc, że jej konto w banku jest zagrożone włamaniem. Kobiety z powiatu przysuskiego straciły łącznie prawie 80 tysięcy złotych.
- „Senior, a cyberbezpieczeństwo” W czwartek (6.03) w świetlicy Komendy Powiatowej Policji w Przysusze odbyły się warsztaty policjantek z profilaktyki z seniorami z „Klubu Aktywny Senior”. Tematem przewodnim wydarzenia było cyberbezpieczeństwo oraz zagrożenia związane z oszustwami internetowymi.
- Szukając miłości nie daj się oszukać! Walentynki to dobry moment, aby przekazać cenną wiedzę osobom samotnym, która pozwoli im skuteczniej bronić się przed niebezpieczeństwem ze strony przestępców. Policjanci, w tym szczególnym dniu, ostrzegają przed oszustami działającymi za pośrednictwem portali społecznościowych.
- Uwaga na oszustów internetowych Kolejne przypadki w powiecie przysuskim osób oszukanych przez oszustów Internetowych. 1. Mężczyzna chciał kupić psa, wpłacił zaliczkę 400 zł, a następnie kontakt z potencjalnym właścicielem hodowli się urwał. 2. Mężczyzna podał kod blik, aby zapłacić za głośnik w kwocie 700 zł, do chwili obecnej nie ma głośnika, jak również żadnego potwierdzenia zakupu. 3. Po włamaniu się na konto użytkownika w komunikatorze Internetowym oszust rozesłał wiadomości do znajomych z prośbą o przelew. Dwie osoby dokonały przelewów na łączną kwotę 1350 zł. Apelujemy o ostrożność w Internecie!
- Webinarium CEDUR „Bezpieczny senior - jak nie dać się oszukać w Internecie”, 21 stycznia 2025 roku Webinarium jest organizowane w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR we współpracy z Minister do spraw Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.
- Uważaj na cyberprzestępców. Czy na pewno dzwoni pracownik banku? „Na planie serialu dzwoni do mnie telefon. Odbieram w przerwie zdjęć – przedstawia się facet i mówi, że dzwoni z banku. Pyta się o moje dane i pyta się, czy składałem wniosek o kredyt? Mówię, że nie! I on uderza na alarm, że ktoś przejął dostęp do mojego telefonu i, że on wyśle mi aplikację, którą mam zainstalować w mojej komórce, bo ona naprawi mi zainfekowany przez hakerów telefon. Grzecznie się rozłączyłem i zadzwoniłem do mojego banku – i co? Okazało się, że to był oszust. Chciał zainstalować w moim telefonie zdalny pulpit i dobrać się do mojego konta”. – opowiada Zbigniew Buczkowski w kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji”.