Aktualności

Oszust podał się za pracownika banku. Kobieta straciła pond 8600 zł

Data publikacji 10.02.2025

Wyszkowscy policjanci po raz kolejny ostrzegają przed oszustami podszywającymi się pod pracowników banków. Uśpiona czujność mieszkanki Wyszkowa sprawiła, że kobieta padła ofiarą tego rodzaju przestępstwa i przekazała w ręce oszusta ponad 8600 zł. Dostałeś telefon z banku? Nie panikuj! Sprawdź przekazywane Tobie informacje. Nie postępuj pochopnie. Zachowaj spokój, przerwij rozmowę i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub idź do najbliższego oddziału. Pamiętaj! Pracownik banku nigdy nie poprosi cię o podanie haseł, zainstalowanie dodatkowych aplikacji czy przelanie środków na tzw. bezpieczne konto !

W piątek (7.02) do wyszkowskiej komendy zgłosiła się 37-letnia mieszkanka Wyszkowa, która padła ofiarą oszusta na tzw. „ pracownika banku” .

Do kobiety zadzwonił mężczyzna, który podał się za pracownika banku w którym 37-latka ma konto. Oszust, przekonał swoją rozmówczynię, że pieniądze na jej koncie są zagrożone. Z jego relacji wynikało, że doszło do próby wzięcia kredytu na jej dane. Zaniepokojona tą informacją kobieta, kontynuowała dalszą rozmowę z oszustem, w trakcie której, rzekomy pracownik banku nakłonił ją, aby ta  wygenerowała i podała mu  kody blik. W ten sposób 37-latka, w krótką chwilę straciła ponad 8600 zł.  

Pamiętaj!!

Funkcjonariusze przypominają, że pracownicy banków nigdy nie proszą o:

  • instalowanie dodatkowych aplikacji na telefonie,
  • podawanie loginów, haseł czy kodów autoryzacyjnych,
  • przelanie środków na tzw. „bezpieczne konto”.

Dostałeś telefon z banku? Nie panikuj! Sprawdź przekazywane Tobie informacje. Nie postępuj pochopnie. Zachowaj spokój, przerwij rozmowę i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub idź do najbliższego oddziału.

 

Autor: podkom. Wioleta Szymanik

Powrót na górę strony