Aktualności

KOLEJNE OSZUSTWO „NA BLIK”. TYM RAZEM SPRAWCA PODAWAŁ SIĘ ZA PRACOWNIKA BANKU

Data publikacji 07.07.2022

Oszuści nie dają za wygraną i modyfikują metodę oszustwa „na BLIK-a”, w nowej wersji przestępcy podają się za pracowników banku i usiłują skłonić do wygenerowania kodu BLIK. W ten sposób mieszkanka powiatu wyszkowskiego straciła ponad tysiąc złotych.

Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Wyszkowie apelują o rozwagę i ostrzegają przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku. W środę do wyszkowskiej komendy zgłosiła się kobieta, która padła ofiarą takiego przestępstwa.

We wtorek do mieszkanki powiatu wyszkowskiego zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku, w którym ta ma założone konto i poinformował ją, że ktoś usiłuje ukraść pieniądze z jej konta. W celu zabezpieczenia rachunku oszustka poprosiła wyszkowiankę o podanie kodu BLIK, a następnie zatwierdzenie operacji, co pokrzywdzona wykonała. Po wszystkim dzwoniąca kobieta rozłączyła się. Mieszkanka naszego powiatu zorientowała się, że została oszukana dopiero następnego dnia kiedy sprawdziła stan konta bankowego. Wtedy wyszło na jaw, że z jej rachunku zniknęło ponad 1000 złotych, które zostało wypłacone w jednym z wrocławskich bankomatów. Ten sposób pokazuje, że oszuści wciąż nie dają za wygraną i stale modyfikują swoje metody.


Wyszkowska policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności: Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z całą pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM. Bądźmy bardziej wyczuleni na takiego typu informacje i powiadamiajmy o tym jak najszybciej Policję.

 

kom. Damian Wroczyński

Powrót na górę strony