Oszutwo na pracownika banku. Mieszkanka straciła ponad 24 000 zł
Wyszkowscy policjanci ostrzegają przed osobami podającymi się za pracowników banku. Oszuści dzwonią twierdząc, że są konsultantami, przekierowują nas na strony łudząco podobne do tych bankowych, prowadzą korespondencje na czatach, a wszystko po to, aby wzbudzić nasze zaufanie. W ten sposób uzyskują dostęp do konta swojej ofiary albo nakłaniają do wykonania operacji bankowych. Mieszanka powiatu wyszkowskiego straciła w ten sposób ponad 24 000 zł. Bądźmy czujni !!! Sprawdzajmy takie informacje.
W powiecie wyszkowskim policjanci odnotowali kolejny przypadek oszustwa „na pracownika banku”. Dzięki tej metodzie sprawcy są w stanie przejąć dostęp do konta bankowego ofiary i środków na nim zgromadzonych, a nawet wziąć kredyt.
W piątek do Komendy Powiatowej Policji w Wyszkowie zgłosiła się mieszkanka powiatu wyszkowskiego, która została oszukana metodą na „pracownika banku’’. Kobieta odebrała telefon i została poinformowana przez osobę przedstawiającą się za pracownika banku , że na jej koncie przyjęto zlecenie dużego przelewu. Niepokojącym miało być również to, że do jej konta przypisno nowe urządzenie mobilne. Rozmówca przekonał kobietę, że teraz musi dopełnić wszystkich formalności, aby zapobiec działaniu oszustów. Kobieta wykonała wszystkie polecenia fałszywego pracownika banku. Instruowana telefonicznie, zalogowała się na wskazną przez oszuta stronę internetową gdzie połączyła się na czacie z fałszywą" pomocą techniczną". Tam stosując się wszystkich poleceń, przelała pieniądze na wskazany bezpieczny rachunek. Tym sposobem z jej konta znikło ponad 24 000 zł.
Pajmiętaj! Uważaj na przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banku. Jeżeli dzwoni do Ciebie osoba, która twierdzi, że pracuje w banku i przekonuje, że ktoś próbował zalogować się na Twoje konto, zlecił z Twojego konta przelew lub próbował wziąć pożyczkę na Twoje dane, namawia do wzięcia kredytu i przekonuje, że bierzesz udział w tajnej akcji, bądź ostrożny, bo to może być próba oszustwa. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą, która podaje się za pracownika banku, rozłącz się i osobiście lub telefonicznie skontaktuj się ze swoim bankiem.
Autor: mł.asp. Wioleta Szymanik