Aktualności

Oszuści nie mają wakacji. Policja apeluje-bądź ostrożny!

Data publikacji 14.07.2024

Mimo wielu apeli policjantów, aby nie przekazywać pod żadnym pozorem pieniędzy obcym, nadal odnotowujemy oszustwa m.in. na policjanta, wnuczka czy pracownika banku. Niech historie oszukanych osób z powiatu płockiego, radomskiego czy sochaczewskiego będą ostrzeżeniem, aby nie paść ofiarami oszustów.

Kilka dni temu oszukana została młoda mieszkanka Radomia. Kobieta odebrała telefon od osoby podającej się za pracownika banku, że ktoś w jej imieniu chce złożyć wniosek o przyznanie kredytu, a środki pieniężne zgromadzone na jej koncie są zagrożone. Rozmówca przekonał kobietę, że lepiej, aby to ona złożyła w banku wniosek kredytowy. Kobieta uwierzyła w opowiedzianą historię. Poszła do placówki bankowej i wzięła kredyt w kwocie 50 tysięcy złotych. Następnie kierując się wskazówkami przestępców całą sumę, czyli środki zgromadzone na koncie oraz uzyskane z kredytu, w sumie około 100 tysięcy złotych, wpłaciła do wpłatomatu za pomocą kodów mobilnej płatności podanych przez oszusta. O tym przeczytasz tutaj.

Z kolei w czwartek (11.07) do jednej z mieszkanek pow. sochaczewskiego zadzwonili oszuści, którzy podając się za policjantów, powiedzieli, że jej córka potrąciła ciężarną kobietę na przejściu dla pieszych. Tak zmanipulowali  starszą kobietę, że wydała im ponad 60 tys. złotych. O tym przeczytasz tutaj.

Także w czwartek (11.07) małżeństwo z powiatu płockiego straciło blisko 60 tys. złotych. Tym razem oszust podał się za pracownika banku. Mężczyzna w rozmowie telefonicznej zapytał swoich rozmówców, czy robili aktualnie jakąś transakcję. Kiedy zaprzeczyli, poinformował, że ktoś włamuje się na ich konto. Aby nie stracić oszczędności muszą je przelać na nowy rachunek bankowy. Zmartwieni małżonkowie postępowali zgodnie z instrukcjami rzekomego konsultanta. Podali kody blik oraz wykonali przelew na łączną sumę blisko 60 tys. złotych. Mężczyzna poinstruował również, aby nie rozłączając rozmowy telefonicznej, pojechali do banku wziąć najwyższy możliwy kredyt. Na miejscu okazało się, że nie mają przy sobie wymaganych dokumentów. Dopiero wtedy zorientowali się, że padli ofiarą oszustwa. O tym pisaliśmy tutaj.

Policjanci przypominają i ostrzegają:

  • pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta,
  • tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić, dzwoniąc na infolinię.
  • nie podajmy przez telefon kwoty posiadanych oszczędności, które trzymamy w domu lub na koncie.
  • absolutnie nie wypłacajmy z banku pieniędzy.
  • nie ulegajmy presji czasu, którą wywierają na nas oszuści.

Pamiętajmy, funkcjonariusze Policji NIGDY nie informują o prowadzonych sprawach przez telefon. Absolutnie nigdy nie proszą o przekazanie pieniędzy im lub innej „przysłanej” osobie.

Jeżeli odbierzemy telefon i ktoś będzie próbował nas oszukać, mówiąc, że jest policjantem, zakończmy rozmowę telefoniczną! Nie wdawajmy się w rozmowę z oszustem. Jeżeli nie wiemy co dalej robić, powiedzmy o dziwnym telefonie komuś z bliskich.

O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję, dzwoniąc na numer alarmowy 112.

 

Zespół Prasowy KWP zs. w Radomiu

Pub. KPP Żuromin

Powrót na górę strony