Metoda "na fotowoltaikę"
Policjanci z Grójca po raz kolejny ostrzegają przed oszustami. Tym razem przybliżamy metodę wyłudzenia pieniędzy i danych osobowych „na fotowoltaikę”. Mundurowi apelują o czujność i dokładne sprawdzenie ofert, które mogę skutkować stratą pieniędzy i udostępnieniem danych osobowych oszustom.
Funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji w Grójcu po raz kolejny ostrzegają przed oszustami. Metod działania przestępców jest wiele i są one modyfikowane. Tym razem przybliżymy metodę wyłudzenia pieniędzy oraz danych osobowych „na fotowoltaikę”.
W ostatnim czasie sporo ludzi rozważa instalację paneli fotowoltaicznych. Na rynku można znaleźć przedsiębiorstwa, które doradzają i montują tego typu urządzenia. Niestety wśród rzetelnych firm mogą znaleźć się także nieuczciwe.
Oszuści mogą próbować skłonić nas do zawarcia umowy, która przyniesie dla nas niekorzystne efekty. Może to być strata pieniędzy wpłaconych na poczet realizacji inwestycji, zaciągnięcie zobowiązania celem pokrycia kosztów zakupu, który nie zostanie zrealizowany, a także przekazanie danych osobowych, które mogą być wykorzystane przez przestępców.
Żeby uchronić się przed oszustami, należy przestrzegać kilku zasad:
- powinny wzbudzić naszą czujność oferty małych firm, które są niezwykle korzystne finansowo, a montaż jest możliwy w bardzo krótkim czasie,
- miejmy się na baczności, w przypadku, gdy puka do naszych drzwi sprzedawca z atrakcyjną ofertą i pod pretekstem analizy naszych potrzeb chce uzyskać dane wrażliwe w celu przygotowania oferty,
- dobrze jest sprawdzać firmę, która przedstawia nam ofertę – najlepiej w Krajowym Rejestrze Sądowym lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zwracajmy uwagę, od kiedy funkcjonuje dane przedsiębiorstwo, jaki ma kapitał zakładowy,
- nie wpłacajmy z góry umówionej kwoty,
- starajmy się wybierać firmę o ugruntowanej pozycji na rynku, która może pochwalić się wcześniejszymi montażami interesujących nas urządzeń.
Policjanci apelują o czujność i dokładne sprawdzenie ofert. Niekiedy zbyt pochopne, poprzedzone nachalnym marketingiem ze strony sprzedawcy zawarcie umowy może skutkować stratą pieniędzy i udostępnieniem danych osobowych oszustom.
/AW