NIE PRZEKAZUJ NIKOMU DANYCH DOSTĘPOWYCH DO KONTA I KARTY KREDYTOWEJ! BĄDŹ OSTROŻNY PRZY ZAWIERANIU INTERNETOWYCH TRANSAKCJI!
Grójeccy policjanci po raz kolejny ostrzegają przed oszustwami przy płatnościach przez Internet. Zawierając transakcje i płacąc za zamówiony towar zachowajmy ostrożność i pamiętajmy, aby nie podawać pełnych danych dostępowych doi naszych kont czy też numerów weryfikacyjnych (CVC) naszych kart kredytowych. Mając takie informacje, przestępcy mogą „wyczyścić” nasze konto!
Grójecccy policjanci przyjmują zawiadomienia od osób oszukanych w różny sposób podczas zawierania transakcji internetowych. Czasami są to oszustwa dokonywane za pomocą fałszywych stron internetowych przypominających popularne portale aukcyjne i sugerujących, że za ich pośrednictwem możemy zawrzeć bezpieczną transakcję, a czasami trafiamy na nieuczciwego sprzedawcę, który nie przesyła zamówionego towaru, a jego telefon nagle jest niedostępny.
Oszuści stosują bardzo różne, często wymyślne triki podszywając się chociażby pod znajomych na portalach społecznościowych, pisząc pilne prośby o pożyczkę i prosząc o przesłanie kodu Blik, żeby pilnie wypłacić pieniądze. Niestety po pewnym czasie okazuje się, że przestępcy za pomocą wyłudzonego kodu do płatności mobilnej okradają konto niczego nieświadomej osoby oszukanej, która chciała pomóc znajomym. Niestety ten proceder robi się coraz bardziej popularny i odbywa się w całym kraju.
Jak działa ta metoda? Oszuści podszywają się pod osobę znajomą, którą mamy w swoich kontaktach w komunikatorze. Wysyłają nam wiadomość, że przydarzyła im się trudna sytuacja np. zgubiony portfel, skradziona torebka, brak pieniędzy na powrót do domu, itp. Znajomy obiecuje, że odda pieniądze jeszcze tego samego dnia albo następnego. Oszust nie prosi nigdy o dużą sumę. Musimy tylko zalogować się do swojego banku i w aplikacji wygenerować kod do płatności telefonem, a następnie przesłać go „znajomemu”. To zajmuje kilka minut, a ten kod wystarczy, żeby oszust natychmiast wypłacił pieniądze z bankomatu.
Przestrzegamy – jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę NIE DZIAŁAJMY POCHOPNIE! Zawsze sprawdzajmy czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy i NAJLEPIEJ DO TEJ OSOBY ZADZWONIĆ.
Zasady ostrożności są zawsze takie same jeżeli ktoś nas prosi o pieniądze:
- NIGDY NIE PRZEKAZUJEMY PIENIĘDZY OBCYM OSOBOM;
- NIGDY NIE PRZESYŁAMY PIENIĘDZY NA PODANE PRZEZ OBCE OSOBY NUMERY KONT;
- NIGDY NIE PODAJEMY NIKOMU DANYCH DO LOGOWANIA NA NASZE KONTA BANKOWE, W SZCZEGÓLNOŚCI HASEŁ I LOGINÓW;
- NIGDY NIE PRZEKAZUJEMY OBCYM OSOBOM KODÓW DO PŁATNOŚCI MOBILNYCH CZY TEŻ KODÓW WERYFIKACYJNYCH;
- ZAWIERAJĄC TRANSAKCJE PRZEZ INTERNET SPRAWDZMY OPINIE O SPRZEDAJĄCYM ORAZ TO CZY KORZYSTAMY Z WŁAŚCIWEJ STRONY – W PRZEGLĄDARCE POWINIEN POJAWIĆ SIĘ SYMBOL ZAMKNIĘTEJ KŁÓDKI
- JEŚLI NIE JESTEŚMY PEWNI CZY MOŻEMY BEZPIECZNIE PRZEPROWADZUIĆ TRAKSAKCJĘ, LEPIEJ Z NIEJ ZREZYGNOWAĆ
- NIE KLIKAJMY W LINKI PRZESŁANE PRZEZ NIEZNAJOMYCH !