ZGUBIŁEŚ KARTĘ? DZIAŁAJ NATYCHMIAST! MOŻE ZOSTAĆ WYKORZYSTANA PRZEZ NIEUCZCIWEGO ZNALAZCĘ!
Nosisz swoją kartę bankomatową w portfelu wraz z pieniędzmi? Jasne, robi tak zdecydowana większość z nas. Czy wiesz zatem, że należysz do grupy, którą Związek Banków Polskich określił mianem osób podejmujących ryzyko finansowe. Dlaczego? Ponieważ, jak się okazuje, z reguły nie wiemy, co zrobić, gdy karta płatnicza zostanie nam skradziona lub ją zgubimy. Co zrobić zatem w sytuacji, gdy zgubimy kartę do bankomatu?
Karta bankomatowa nie służy tylko do wypłacania pieniędzy z bankomatu, ale przede wszystkim do dokonywania płatności bezgotówkowych. Zgubienie, kradzież czy jej utrata powoduje, że nie możemy skorzystać ze swoich pieniędzy zgromadzonych na koncie bankowym, a co gorsze, możemy je stracić. Popularyzacja płatności zbliżeniowych nie wymagających wpisywania kodu PIN powoduje, że znaleziona karta nie zawsze wraca do właściciela. A zanim zostanie zastrzeżona, nieuczciwy znalazca może już dokonać przy jej użyciu transakcji.
Mówi się, że przezorny jest zawsze ubezpieczony. Kierując się tą zasadą, warto wcześniej ułatwić sobie zadanie ewentualnego zastrzeżenia karty płatniczej. To bardzo proste - wystarczy, że w książce telefonicznej zapiszemy numer telefonu, pod którym można zastrzec kartę. Znajdziemy go bezpośrednio na karcie. Po autoryzacji zastrzeżenia karta stanie się bezużyteczna.
Najlepiej zastrzec kartę jak najszybciej.
Związek Banków Polskich uruchomił specjalny, całodobowy system, pozwalający na zastrzeganie kart różnych banków. Największym udogodnieniem tego systemu jest to, że wystarczy zadzwonić na jeden, łatwy do zapamiętania numer telefonu: +48 828 828 828.