Aktualności

Miała być sprzedaż wkrętarki i grzejnika, a po kliknięciu w podesłany link stracili zgromadzone na koncie pieniądze

Data publikacji 19.07.2024

Funkcjonariusze prowadzą postępowania w sprawie oszustw, do których doszło w ostatnich dniach. Mężczyźni na portalu internetowym wystawili do sprzedaży wkrętarkę i grzejnik. Następnie skontaktowali się z nimi potencjalni nabywcy, przesłali link przekierowujący do bankowości celem potwierdzenia wysyłki i otrzymania należności. Postępując zgodnie z instrukcją oszustów z ich kont zniknęły oszczędności. Apelujemy o ostrożność podczas transakcji internetowych. Nie klikajmy w nieznane linki zwłaszcza, gdy przekierowują nas do bankowości elektronicznej, gdzie wymagane jest podanie danych do logowania.

Przestępcy, aby wyłudzić pieniądze wykorzystują często portale sprzedażowe oraz komunikatory internetowe. W taki sposób dwaj mieszkańcy Radomia stracili swoje oszczędności. Jeden z nich wystawił do sprzedaży na jednym z popularnych portali internetowych wkrętarkę, a drugi grzejnik. Później schemat oszustwa był już podobny. Szybko znalazł się klient zainteresowany zakupem, który skontaktował się z nimi za pośrednictwem wiadomości e-mail i smsa. Otrzymali wiadomość z linkiem, w który mieli kliknąć, aby potwierdzić transakcję. Kilka chwil później okazało się, że z ich kont zniknęło w sumie blisko 30 tysięcy złotych.

Apelujemy do wszystkich mieszkańców o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania transakcji online. Oszuści stosują coraz bardziej zaawansowane metody, aby wyłudzić pieniądze od nieświadomych osób.

  • Nigdy nie klikajmy w linki otrzymane w wiadomościach e-mail lub sms od nieznanych nadawców.
  • Nigdy też nie udostępniajmy swoich danych osobowych ani informacji o rachunku bankowym nieznajomym osobom.
  • Zachowajmy ostrożność przy podawaniu adresu e-mail oraz numeru telefonu.
  • Upewnijmy się, że korzystasz z bezpiecznego połączenia internetowego, logując się do bankowości elektronicznej.
  • Sprawdzajmy swoje konto bankowe pod kątem podejrzanych transakcji. W przypadku zauważenia jakichkolwiek nieprawidłowości, natychmiast skontaktujmy się z bankiem.

Jeśli ktoś podczas transakcji internetowej sprzedaży lub kupna przekonuje, że by otrzymać lub uregulować płatność mamy kliknąć w podesłany link to możemy mieć pewność, że korespondujemy z oszustem. Zamiast kliknąć w link i podać hasło oraz login  przerwijmy transakcję. W innym przypadku stracimy oszczędności zgromadzone na koncie.

Pamiętajmy, że transakcje kupna sprzedaży na portalach sprzedażowych odbywają się od początku do końca na tym portalu. Nie przenośmy transakcji poza portal, na którym coś sprzedajemy lub kupujemy bo wtedy tracimy ochronę. Na portalu są dane niezbędne do wykonania tej transakcji i  nie musimy niczego dodatkowo podawać.

Autor: Justyna Jaśkiewicz

Powrót na górę strony