Fałszywy pracownik banku poinformował, że pieniądze na koncie są zagrożone. W konsekwencji mężczyzna stracił 50 tysięcy złotych
30-latek otrzymał telefon od rzekomego pracownika banku z informacją, że pieniądze na jego koncie są zagrożone. Namówiono mężczyznę, aby zgromadzone na koncie środki przekazać jak się okazało oszustom. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Gdy dzwoni nieznana osoba i podaje się za pracownika banku, a następnie informuje, że nasze oszczędności są zagrożone i namawia do wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych nie ulegajmy presji, ponieważ z pewnością rozmawiamy oszustem.
Radomscy policjanci apelują o rozwagę i ostrzegają przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku, czy policjantów. Zastanówmy się za każdym razem i przeanalizujmy sytuację, kiedy chodzi o nasze oszczędności lub zawarcie kredytu, a wszystko dzieje się za pośrednictwem telefonu. Oszuści nastawieni na szybki zysk wymyślają przeróżne historie, po to tylko by przejąć nasze oszczędności.
W ostatnich dniach policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące oszustwa metodą na pracownika banku. 30-latek odebrała telefon od osoby podającej się za pracownika banku, a dokładnie pracownika departamentu bezpieczeństwa do walki z cyberprzestępczością tego banku. Oszust pod pozorem zabezpieczenia środków na rachunku bankowym namówił pokrzywdzonego do wpłat gotówki za pośrednictwem kodów w bankomacie banku i w ten sposób mężczyzna stracił 50 tysięcy złotych.
Przypominamy, że zawsze musimy być czujni i mieć się na baczności, zwłaszcza gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Każdorazowo, gdy proszeni jesteśmy o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobie bądź, jak w tym przypadku, wpłatę we wpłatomacie zastanówmy się, czy nie jest to potencjalne oszustwo. W takich przypadkach należy bezwzględnie starać się zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoni. Warto dwa razy zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności zleconej nam przez głos w słuchawce, aby nie stracić życiowych oszczędności.
Nawet w sytuacji, w której zostaliśmy poinformowani o potencjalnym zagrożeniu np. próbie podjęcia środków z naszego rachunku bankowego przez nieznaną nam osobę lub w przypadku zaciągnięcia kredytu na nasze dane, należy spokojnie przemyśleć czy środki zgromadzone na rachunku naprawdę mogą być w niebezpieczeństwie, ponieważ najprawdopodobniej jest to rozmowa prowadzona z oszustem.
Autor: Justyna Jaśkiewicz