Kolejne oszustwo na pracownika banku. Mieszkanka Radomia stracił 30 000 złotych
Apelujemy o ostrożność w kontaktach telefonicznych z rzekomymi pracownikami banków. Niestety, mimo licznych ostrzeżeń, oszuści nadal skutecznie manipulują swoimi ofiarami. Kilka dni temu 70-letnia mieszkanka Radomia padła ofiarą przestępców i straciła ponad 30000 złotych. Przypominamy, że pracownik banku nie dzwoni i nie prosi o przekazanie pieniędzy. Jeśli otrzymałeś telefon od pracownika banku, który poinformował, że ktoś chce wziąć na Twoje dane kredyt lub konto bankowe jest zawirusowane i należy wykonać pewne operacje w celu ochrony pieniędzy to z pewnością jest to próba oszustwa.
W ostatnich dniach radomscy policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące oszustwa na szkodę mieszkanki naszego miasta. Zadzwoniła do niej nieznana osoba podająca się za pracownika banku. Podczas rozmowy poinformowała, że ktoś próbuje zaciągnąć kredyt na jej dane osobowe i w związku z sytuacją przełączy go do specjalisty od spraw zabezpieczeń. Następnie kobieta rozmawiała z kolejnym "konsultantem". Aby zablokować kredyt, rozmówca polecił jej wpłacić pieniądze za pomocą wpłatomatu. Seniorka działając pod wpływem emocji i postępując zgodnie z instrukcjami wpłaciła na konto oszusta 30000 złotych.
Teraz wyjaśnianiem sprawy zajmują się teraz policjanci.
Apelujemy o ostrożność w tego typu sytuacjach. Jeśli otrzymaliśmy telefon od pracownika banku, który poinformował, że ktoś chce wziąć na nasze dane kredyt lub nasze konto bankowe jest zawirusowane i należy wykonać pewne operacje w celu ochrony pieniędzy to miejmy świadomość, że jest to próba oszustwa.Pamiętajmy, że pracownik banku nie będzie chciał od nas loginu, hasła i kodów do bankowości internetowej, a także danych z karty bankomatowej. Nie będzie kazał instalować aplikacji, które ochronią nasze pieniądze, odblokują środki na koncie lub pozwolą na wykonanie ruchów na koncie klienta. Nie będzie również namawiał na wypłatę pieniędzy z konta i wpłacanie ich w bankomacie lub przelanie na inne konto.
Ostrzegajmy najbliższych, w tym przede wszystkim seniorów o różnych rodzajach oszustw. Szczególnie tych telefonicznych, gdy jak w tym przypadku „zatroskany konsultant” próbuje ostrzec przed próbą wyłudzenia pożyczki na nasze dane.
Autor: Justyna Jaśkiewicz