Myślał, że pomaga finansowo mamie, a stracił pieniądze. Uważaj komu przekazujesz kody mobilnych płatności
Mieszkaniec Radomia uwierzył, że koresponduje z mamą, która potrzebuje pomocy finansowej, aby dokończyć zakupy w Internecie. 27-latek padł ofiarą oszusta i stracił około 1000 złotych
Do mężczyzny na popularnym komunikatorze odezwała się osoba, która twierdziła, że jest jego matką i ma problem z transakcjami płatności mobilnych Blik, a potrzebuje zrealizować płatność internetowa za zakupy. Poprosiła, aby syn przekazał jej kody płatności, natomiast ona odda mu pieniądze w trakcyjnym przelewie bankowym. 27-latek nie podejrzewając podstępu zrealizował transakcje mobilne i stracił w sumie ponad 1000 złotych.
Apelujemy o ostrożność przy wszelkiego rodzaju transakcjach finansowych. Nie ufajmy osobom, które telefonicznie podają się za krewnych czy przyjaciół. Zawsze weryfikujmy takie prośby o pomoc finansową. Skontaktujmy się z członkami rodziny by to sprawdzić i przede wszystkim nie działajmy w pośpiechu. Dopóki nie skontaktujemy się z naszymi bliskimi ewentualną pomoc finansową odłóżmy w czasie.
Ustawmy silne hasła do portali społecznościowych i korzystajmy z uwierzytelniania dwuskładnikowego i nie przesyłajmy kodu płatności osobom, których tożsamości nie jesteśmy absolutnie pewni, nawet jeśli wiadomość wygląda na pochodzącą od bliskiej osoby. Zabezpieczmy swoje konta społecznościowe – regularnie zmieniajmy hasła,
Autor: Justyna Jaśkiewicz