Aktualności

Oszust podawał się za pracownika banku – apelujemy o szczególną ostrożność

Data publikacji 28.04.2021

Radomscy policjanci otrzymali wczoraj zawiadomienie od mężczyzny, który na swoim telefonie zainstalował aplikację na prośbę oszusta podającego się za pracownika banku, czego skutkiem było kilka transakcji na jego koncie pożyczka. Apelujemy, aby nie wchodzić w nieznane linki oraz nie instalować aplikacji do zarządzania zdalnie pulpitem.

Wszystko zaczęło się od telefonu do mężczyzny, w którym oszust podawał się za pracownika banku i poinformował o podejrzanym przelewie. Polecił by ten zainstalował aplikacje na swoim telefonie po czym przekazywał kolejne instrukcje co ma robić. Po zainstalowaniu aplikacji przekazywał oszustowi treść smsów jakie system bankowy przesyłał na jego telefon, jako potwierdzenia działań dokonywanych na jego rachunku. Mężczyzna nie był świadomy, że wspomniane działania, to nic innego jak przelewy, które robił przestępca na swoje konta.  Przekazał również oszustowi dane karty bankomatowej po czym miał zadzwonić na infolinie banku, by odblokować bankowość elektroniczną. Gdy faktycznie skontaktował się z infolinią dowiedział się o wykonanych z jego konta transakcjach i pożyczce na kwotę blisko 20 tysięcy złotych.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w takich sytuacjach. Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu czy hasła do konta, a także kodów autoryzacyjnych. Nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.  Osoba, która proponuje zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze najprawdopodobniej jest oszustem.

Przypominamy, że za oszustwo  grozi kara do 8 lat pozbawienia wolności.

Autor: Justyna Leszczyńska

Powrót na górę strony