Mężczyzna uwierzył, że ktoś chciał wziąć kredyt wykorzystując jego dane i stracił blisko 50 tysięcy złotych
Mieszkaniec powiatu radomskiego otrzymał telefon od rzekomego pracownika banku z informacją, że ktoś chciał wziąć na jego dane kredyt. Przekonywał, że o sprawie mają wiedzieć policjant i prokurator. Mężczyzna wypłacił wszystkie oszczędności i przekazał oszustowi. Stracił w ten sposób blisko 50 tysięcy złotych.
Policjanci prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą w ostatnich dniach padł 30-letni mieszkaniec powiatu radomskiego. Mężczyzna otrzymał telefon od kobiety, która podawała się za pracownika banku. Poinformowała, że ktoś próbował wziąć na jego dane kredyt oraz przekonywała, że o sprawie mają wiedzieć policjant i prokurator. W związku z tym konieczne jest przekazanie środków na konto techniczne. Mężczyzna postępował zgodnie z poleceniami rzekomego pracownika banku. Wypłacił wszystkie pieniądze, a następnie przy wykorzystaniu kodów mobilnej płatności wpłacił te pieniądze na konto oszusta. Próbowano jeszcze nakłonić mężczyznę, aby wziął kredyt na kwotę największą jaka będzie możliwa wtedy pokrzywdzony zorientował się, że coś jest nie tak i poinformował o zdarzeniu Policję.
Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że policjanci oraz pracownicy banku nigdy nie proszą o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe, podanie kodów mobilnej płatności czy zainstalowanie aplikacji na urządzeniach. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację, dzwoniąc samemu do banku lub udając się do najbliższej placówki.
Pamiętajmy o tym, aby nigdy nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.
Autor: Justyna Jaśkiewicz