Informacja o zakresie działalności Komendy Miejskiej Policji w Radomiu - ETM i PJM
Komendant Miejski Policji zajmuje się ochroną bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymaniem bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i powiatu.
Komendanta Miejskiego Policji powołuje i odwołuje Komendant Wojewódzki po uzyskaniu opinii Starosty albo Prezydenta Miasta.
Komendant Miejski Policji jest szefem wszystkich policjantów na terenie swojego działania i koordynuje funkcjonowanie podległych mu jednostek Policji na terenie miasta i powiatu.
Regulamin Komendy Miejskiej Policji określa strukturę organizacyjną, zakres zadań i funkcje Komendy, patrz linki w tekście.
Do zadań Policji należą czynności: operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i administracyjno-porządkowe w celu:
- rozpoznawania, zapobiegania i szukania przestępstw, przestępstw skarbowych i wykroczeń;
- poszukiwania osób ukrywających się przed policją, prokuraturą, sądami oraz
- poszukiwania osób zaginionych.
Komendant Miejski Policji składa roczne sprawozdania ze swojej działalności, a także informacje o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego. Jest zobowiązany współdziałać z Biurem Nadzoru Wewnętrznego w zakresie realizacji jego zadań.
Zakres działalności Komendy Miejskiej Policji to między innymi:
- zapewnienie porządku i bezpieczeństwa podczas organizowanych zgromadzeń, protestów, meczy i koncertów,
- zabezpieczanie śladów i dowodów,
- układanie programów profilaktycznych,
- dbanie o bezpieczeństwo i porządek w ruchu na drogach,
- edukowanie dorosłych, dzieci, młodzieży w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg, jezior i rzek.
Wszystkie informacje o Komendzie Miejskiej Policji znajdziesz na stronie internetowej, stronie BIP, patrz linki w tekście.
Dodatkowe informacje:
W Komendzie Miejskiej Policji możesz złożyć wniosek, skargę lub petycję.
Jeśli jesteś pokrzywdzonym, świadkiem przestępstwa lub wykroczenia, to udaj się do najbliższej jednostki Policji lub zadzwoń pod numer alarmowy 112.
Pobierz plik (format mp4 - rozmiar 31.1 MB)