Aktualności

UWAGA NA INTERNETOWYCH OSZUSTÓW!

Data publikacji 10.02.2022

Grójeccy policjanci często zawiadamiani są o okradaniu kont bankowych przez oszustów, którzy wysłali im linki do fałszywych stron banków, stron portali aukcyjnych czy stron firm kurierskich. Na wszystkich tych fałszywych stronach pokrzywdzony podawał swoje dane do konta bankowego lub dane karty płatniczej. OSTRZEGAMY!

JAK DZIAŁAJĄ OSZUŚCI:
1.        Sprzedajesz coś na portalu aukcyjnym.
2.        Kupujący zgłasza się do ciebie ale tylko na komunikatorze.
3.        Kupujący twierdzi, że wysłał pieniądze na portal aukcyjny i wysyła LINK gdzie rzekomo „odbierzesz” swoje pieniądze.
4.        Klikasz w link, który przekieruje cię do fałszywej strony portalu aukcyjnego albo banku albo firmy kurierskiej.
5.        Ta fałszywa strona wymaga od ciebie podania danych dostępu do twojego konta bankowego albo danych twojej karty.
6.        Oszuści w kilka minut robią sobie przelewy albo zaciągają kredyt na twoim koncie, a pieniądze wypłacają kodem blik w bankomacie.
7.        Do ciebie przychodzi sms z banku z kodem potwierdzającym – ale ty niestety nie czytasz dokładnie co potwierdzasz.

JAK SIĘ USTRZEC TEGO OSZUSTWA?
1.        Za rzeczy sprzedawane na portalu aukcyjnym przyjmuj jedynie wpłaty na twoje konto.
2.        Nie zgadzaj się na żadne „pośrednie” formy płatności. Żadnych linków i żadnych płatności „za pomocą” innych portali czy stron.
3.        NIGDY nie klikaj w żadne linki przysłane przez obce osoby.
4.        NIGDY  nie podawaj danych do logowania do konta lub do karty na niesprawdzonych stronach internetowych.
5.        ZAWSZE loguj się do swojego banku z twojego komputera.
6.        ZAWSZE czytaj smsy z banku i sprawdź jaką transakcję czy czynność potwierdzasz. Nie klikajmy w żadne linki przysłane przez nieznane nam osoby.

NIGDY:

  1. Nie podajemy obcym osobom żadnych danych do logowania do konta ani danych karty płatniczej.
  2. Nie instalujemy żadnych programów do połączeń zdalnych typu Any Dysk, lub innych.
  3. Nie podajemy żadnych swoich danych w przypadku kontaktu telefonicznego z osobą podającą się za pracownika Banku, która informuje nas np. o blokadzie rachunku. Rozłączmy się i dzwonimy na infolinie w celu weryfikacji tej informacji.   
Powrót na górę strony