Kiedy dzwonisz na numer alarmowy 112
Kiedy dzwonisz na numer alarmowy 112, zgłoszenie trafia do operatora w Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Operator zapyta o rodzaj i miejsce zdarzenia Wstępnie oceni sytuację, która służba powinna być skierowana na miejsce zdarzenia i poinformuje tę najbliższą miejscu zdarzenia. Jeśli zajdzie potrzeba, operator może połączyć Cię bezpośrednio z dyspozytorem danej służby, np. z dyspozytorem medycznym. Pamiętaj, że w przypadku zagrożenia kilka osób może dzwonić jednocześnie na numer alarmowy 112 zgłaszając to samo zdarzenie. Nie irytuj się, kiedy operator po przyjęciu zgłoszenia i po jego weryfikacji -- zadaniu jednego lub dwóch pytań -- szybko zakończy rozmowę. Chodzi o to, by nie zbierać tych samych informacji, skoro pomoc już została wysłana. Pamiętaj, nie dzwoń na numer alarmowy 112 bez potrzeby i uzasadnienia. Blokujesz linię telefoniczną komuś, kto właśnie potrzebuje pomocy. Absorbujesz operatora, który jest potrzebny, by udzielać pomocy. ZASTANÓW SIĘ !!!
Dodano: 29.06.2020